نشست شورای آموزش‌و‌پرورش استان کردستان برگزار شد
کد خبر: 4107799
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

نشست شورای آموزش‌و‌پرورش استان کردستان برگزار شد

نشست شورای آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با حضور استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و دیگر اعضای شورا شامگاه گذشته، 26 آذرماه در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد.

نشست شورای آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان شامگاه گذشته، 26 آذرماه در نشست شورای آموزش‌و‌پرورش کردستان گزارشی از نتایج پیگیری مصوبات نشست قبل شورا ارائه و از اجرایی شدن اکثر مصوبات خبر داد و گفت: تا حصول نتیجه نهایی، از طریق دبیرخانه استانی، مصوبات پیگیری می شود.

وی با اشاره به تمهید مقدمات برای برگزاری امتحانات نوبت دیماه دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی، افزود: امتحانات دانش‌آموزان متوسطه اول از ۱۰ لغایت ۲۱ دیماه، امتحانات دانش‌آموزان متوسطه دوم از ۷ لغایت ۲۶ دیماه و ارزشیابی توصیفی دانش‌آموزان دوره ابتدایی  در فاصله زمانی ابلاغی برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در ادامه به تشریح دستور کار نشست پرداخت و از معاونان و مسئولان مربوطه خواست، نسبت به تشریح و تبیین موضوع اقدام کنند.

طیب سالاروندیان، معاون آموزش متوسطه آموزش‌‌ پرورش کردستان در ادامه این نشست با اشاره به اقتصاد کشاورزی استان به عنوان شاهرگ حیاتی، توانایی و پتانسیل های این بخش، از اشتغال ۶۵ درصدی جمعیت استان در بخش کشاورزی خبر داد.

وی با تشریح وضعیت فعلی هنرستان کشاورزی شهید نصری سنندج، کارگا‌ه‌های آموزشی این هنرستان که پاسخگوی آموزش دانش‌آموزان نیست، افزود: با توجه به تحصیل ۴۳۷ دانش‌آموز در هشت رشته از جمله رشته مرغداری و عدم برخورداری از فضای مناسب، ضرورت دارد که فضای کارگاهی مرغداری این هنرستان که در اختیار جهاد کشاورزی استان قرار دارد، اعاده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه استان با بیان اینکه در آموزش‌و‌پرورش دو نوع برنامه داریم که برنامه اصلی، مبتنی بر آموزش و تألیف کتاب‌های درسی ، تشکیل کلاس، برگزاری آزمون و فعالیت دانش‌آموزان است، گفت: در کنار برنامه اصلی، برنامه کیفیت‌بخشی وجود دارد که اگر اجرایی نشود به اهداف و شاخص‌های پیش بینی شده دست نخواهیم یافت.

کیفیت‌بخشی آموزش موجب تعمیق و تثبیت یادگیری می‌شود

وی از حلقه‌های کیفیت‌بخشی به عنوان موتور محرکه آموزش و پرورش نام برد که موجب تعمیق و تثبیت یادگیری می‌شود و گفت: موارد ارزیابی حلقه‌های کیفیت‌بخشی، نتایج کنکور سراسری، المپیادهای علمی دانش‌آموزان و جشنواره‌های مختلف است.

سالاروندیان افزود: بر همین اساس علاوه بر برنامه‌های وزارتی، تعداد ۶۳ برنامه در پنج حوزه این معاونت طراحی و تعداد ۲۸ شاخص عملکردی تعیین و برای تحقق این اقدامات، برنامه عملیاتی تنظیم و تدوین شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح نتایج حضور دانش‌آموزان استان در جشنواره ها، مسابقات و المپیادهای علمی و کنکور پرداخت و گفت: در راستای تحقق ساحت علمی و فناورانه و در بخش جشنواره‌ها و المپیادهای علمی تعداد ۸۲ نفر از دانش آموزان موفق به کسب رتبه‌های کشوری شدند و در جشنواره نوجوان خوارزمی نیز ۱۷ دانش‌آموز استان در ۹ محور موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.

سالاروندیان از کسب ۷۵۱ رتبه زیر ۳ هزار توسط دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در سومین جشنواره علمی و پژوهشی نیز ۲۴ نفر از دانش‌آموزان حائز رتبه های اول تا پنجم کشوری شدند.

معاون آموزش متوسطه استان با بیان اینکه در آموزش‌و‌پرورش اعتبارات کیفی‌بخشی وجود ندارد، گفت: به جهت ایجاد انگیزه هر ساله از دانش‌آموزان ممتاز استان در بخش‌های مختلف تقدیر می‌شود، لذا درخواست می‌شود، اعتباری در این مورد اختصاص یابد تا در مراسمی از دانش‌آموزان برگزیده بخش‌های مختلف تجلیل شود.

سیدکامل حسینی، رئیس اداره مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت های مردمی استان در این نشست نیز به تشریح تبصره (۱) ماده (۲) قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی در خصوص مراکز آموزشی و پرورشی غیر مجاز پرداخت و با اشاره به فعالیت برخی مراکز فاقد مجوز در استان، از شورای آموزش و پرورش در خواست کرد ارگان‌ها و نهادهای مرتبط بر اساس لیست احصا شده، برابر قانون اقدامات لازم را انجام و مجوز فعالیت برای آن‌ها صادر شود.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش ۲۴ لغایت ۳۰ دی‌ماه، از تمهید مقدمات برای برگزاری برنامه‌های این هفته خبر داد و گفت: ضرورت دارد در این خصوص پشتیبانی لازم صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha