قلعه‌ والی ایلام تا پایان سال بهسازی می‌شود
کد خبر: 4107892
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷

قلعه‌ والی ایلام تا پایان سال بهسازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام در خصوص بهسازی محوطه قلعه تاریخی والی گفت: از محل مشارکت‌های اجتماعی وزارت نفت، عملیات بهسازی محوطه قلعه بهسازی در حال انجام است و تا قبل از پایان سال به اتمام می‌رسد.

فرزاد شریفی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستیبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام فرزاد شریفی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز، ۲۷ آذرماه در جمع خبرنگاران حاضر در فم‌تور رسانه‌ای راهیان پیشرفت و توسعه، گفت: از محل اعتبارات ملی اقدامات و خدمات متعددی در زمینه بهسازی یا توسعه زیرساخت‌های مرتبط با این اداره‌‌کل انجام گرفته یا در دست انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام با بیان اینکه راه‌های دسترسی به مناطق گردشگرپذیر از مهم‌ترین دغدغه‌های ما است، افزود: برای برخی مناطق از جمله آبشار و روستای هدف گردشکری اَما و درختان چندهزارساله بان سرو راه‌ دسترسی احداث شده است.

شریفی در خصوص بهسازی محوطه قلعه تاریخی والی گفت: از محل مشارکت‌های اجتماعی وزارت نفت عملیات بهسازی محوطه قلعه بهسازی در حال انجام است و تا قبل از پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: در این تغییرات رمپ دسترسی برای جانبازان و معلولان برای بازدید از قلعه، ایجاد سرویس‌های بهداشتی، غرفه برای فعالان صنایع‌دستی در نوروزگاه و سکوی نشیمن تعبیه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام یادآور شد: در بازسازی، محوطه فضا و اِلمان سنتی قلعه حفظ می‌شود و از آجر‌های سنتی به‌کارگیری شده است و در این عملیات ۱۵۰ میلیون تومان برای فاز مطالعاتی، ۳۵۰ میلیون تومان برای فاز اول و ۸۰۰ میلیون تومان برای سیستم برق‌کشی طرح مصوب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام در مورد احداث موزه باستان‌شناسی بیان کرد: فاز مطالعاتی طرح انجام شده و طبق برآورد‌های اولیه برای احداث و تکمیل این موزه ۷۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

شریفی در مورد نمای بیرونی بازارچه صنایع‌دستی افزود: از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت ۱۰ میلیارد ریال مصوب شده است و برای نمای بازارچه از کاشی هفت رنگ ساخت هنرمندان کاشی‌کار استان به‌کار رفته است.

وی گفت: معرفی صنایع‌دستی با هدف ترویج فرهنگ ورود افراد جویای شغل به حوزه صنایع‌دستی و سنتی یک ضرورت است و تعداد ۲۳ غرفه در این بازارچه فعال است و از محل تبصره ۱۸ از فعالان این غرفه‌ها حمایت شده است.

انتهای پیام
captcha