دوره‌های مهدویت ویژه اتباع ساکن در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4108048
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷

دوره‌های مهدویت ویژه اتباع ساکن در یزد برگزار می‌شود

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(ع) استان یزد از برگزاری دوره‌های «مهدویت» ویژه اتباع ساکن در استان خبر داد.

نشست هماهنگی برگزاری دوره‌های مهدویت ویژه اتباع ساکن در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد، پیرو توصیه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(ع) در سفر به یزد مبنی بر برگزاری دوره‌ها و نشست‌های مهدوی برای اتباع حاضر در استان، نشستی جهت هماهنگی و تبادل نظر در این خصوص با حضور محمود رستگاری مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) استان یزد و ابوالفضل خوشنویس مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد برگزار شد.

محمود رستگاری، مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) استان یزد در این نشست به بیان تاریخچه تأسیس بنیاد و امکانات، خدمات و برنامه‌های شاخص بنیاد در سطح کشور و استان پرداخت.

وی با اشاره به چگونگی فعالیت بنیاد زیر نظر دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و ساختار شورای سیاستگذاری و پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی به فعالیت‌های شاخص مهدوی در استان طی چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: هر ساله در دو مناسبت نهم ربیع؛ سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) و نیمه شعبان برنامه‌های شاخص مهدوی برگزار و بنیاد به عمق بخشیدن به فعالیت‌های مهدوی و دور شدن از انحرافات در این فعالیت‌ها کمک می‌کند، همایش ملی تعلیم و تربیت مهدوی با گرایش اصلاح جریان آموزش در سطح مدارس از برنامه‌های علمی سال گذشته بنیاد است که با همکاری دانشگاه فرهنگیان برگزار شد و امسال نیز همایش تربیت مهدوی با گرایش رسانه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار خواهد شد.

رستگاری افزود: بنیاد حضرت مهدی در زمینه دوره‌های آموزشی نیز فعالیت زیادی داشته و از پیش‌دبستانی تا دانشگاه و همچنین برای عموم مردم دوره و محتوای آموزشی دارد که دوره‌هایی که برای عموم برگزار شده است از جمله می‌توان به دوره‌های مهدوی برای والدین دانش‌آموزان، دوره ویژه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد.

دبیر شورای سیاستگذاری فعالیت‌های مهدوی استان یزد با اشاره به اینکه تنها اختلاف ما شیعیان با اهل سنت در مبحث مهدویت در متولد شدن یا نشدن این منجی است گفت: با توجه به اتفاقات اخیر کشور و شرایط فرهنگی جامعه و همچنین جلوگیری از گسترش فرهنگ‌های غلط و انحرافی، بنیاد آمادگی دارد دوره‌های تربیت مربی و دوره‌های عمومی مهدویت را برای اتباع حاضر در استان برگزار کند.

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت مدرسان و مبلغان اتباع 

ابوالفضل خوشنویس، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد نیز در این نشست اظهار کرد: در اداره اتباع استانداری یزد کارگروه فرهنگی با حضور چند عضو فرهنگی از جمله ریاست سازمان تبلیغات، مشاور فرهنگی استاندار، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و... تشکیل شده و جلساتی به صورت ماهانه یا دو ماه یکبار را برنامه‌ریزی کرده‌ایم، خرسند هستیم که با بنیاد حضرت مهدی(عج) آشنا شده‌ایم و می‌توانیم از ظرفیت‌های خوب این بنیاد نیز در استان استفاده کنیم.

وی افزود: براساس آمار 128 هزار نفر اتباع افغانستانی سرشماری شده داریم که از این افراد 26 هزار نفر در سنین 6 تا 18 سال هستند و 18 هزار نفر در مدارس ثبت نام کردند که با برنامه‌های بنیاد می‌توانند در ارتباط باشند.

خوشنویس گفت: 85 تا 90 درصد اتباع یزد از اهل سنت هستند و همچنین در سه مهمانشهر تفت، میبد و اردکان 100 درصد افراد اهل تسنن هستند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری یزد بیان کرد: ابتدا مدرسان مورد تأیید بنیاد با مولوی‌ها و بزرگان اهل سنت اتباع افغانستانی دیدار و گفت‌و‌گو کرده و زمینه را برای حضور مبلغان دیگر در بین مردم مهمان‌شهرها آماده کرده و با توجه به تجربیات گذشته در ماه مبارک رمضان و حضور روحانیون شیعه افغانستانی در بین افراد حاضر در مهمان‌شهر‌ها و فعالیت‌های تبلیغی خوب این افراد پیشنهاد می‌شود، از مدرسان و مبلغان افغانستانی استفاده شود.

خوشنویس گفت: ما درخواست و پیشنهاد ایجاد چهار مدرسه برای اتباع را به وزارت کشور ارسال کرده‌ایم و پیشنهاد می‌شود، یکی از مدارس را بنیاد حضرت مهدی در اختیار گرفته و فعالیت‌های مهدوی را در این قالب و مدرسه اجرایی کند.

انتهای پیام
captcha