یزد، شهر نمونه گردشگری اسلامی‌ ایرانی می‌شود
کد خبر: 4108066
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

یزد، شهر نمونه گردشگری اسلامی‌ ایرانی می‌شود

طرح پیشنهادی «یزد، شهر نمونه گردشگری اسلامی‌ ایرانی» در نشستی با حضور مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و فعالان بخش خصوصی گردشگری مورد بررسی قرار گرفت و تأیید شد.

نشست بررسی طرح پیشنهادی «یزد، شهر نمونه گردشگری اسلامی ایرانی»به ‌گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی میراث فرهنگی، نشست بررسی طرح پیشنهادی «یزد، شهر نمونه گردشگری اسلامی ایرانی»، 27 آذرماه با حضور آخوندی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، جمعی از مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی گردشگری برگزار شد.

هدف این طرح، ارائه الگویی از یک مقصد گردشگری شهری اسلامی ـ ایرانی در شهر یزد است تا با توجه به گذشته غنی، باشکوه و پرافتخار آن و در قالب کارکردها و اثربخش یک مقصد گردشگری نوین، به ارائه خدمات و تجربه غنی و منحصربه‌فرد به گردشگران داخلی و خارجی و ساکنان محلی بپردازد.

در این نشست طرح شهر نمونه گردشگری اسلامی ایرانی یزد مطرح و مورد تأیید و تصویب اعضای جلسه قرار گرفت و مقرر شد اداره­ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد و بخش خصوصی از مطالعات و اجرایی شدن طرح حمایت کنند.

همچنین مقرر شد کمیته‌هایی با مشارکت گروه تخصصی گردشگری و صنایع‌دستی بسیج استان یزد، دانشگاه یزد، بخش خصوصی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، شهرداری و دیگر ادارات مربوطه تشکیل و در جهت عملیاتی و اجرایی شدن آن در زمان مشخص اقدامات لازم صورت پذیرد. با توجه به اهداف تعیین‌شده، طرح به‌صورت پروژه محور تعریف‌شده و هم‌زمان اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام
captcha