معلمان آماده پاسخ‌گویی به شبهات باشند
کد خبر: 4108283
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴
حجت‌الاسلام قرائتی:

معلمان آماده پاسخ‌گویی به شبهات باشند

حجت‌الاسلام قرائتی گفت: معلمان تنها مسئول انتقال علم نیستند بلکه باید خود را برای نجات نسل جدید و پاسخ‌گویی به رگبار شبهات آماده کنند و اگر خود نمی‌توانند پاسخ‌گوی شبهات باشند باید تحقیق کرده و پاسخ را به دانش‌آموزان بگویند.

حجت‌الاسلام قرائتی

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، مفسر قرآن کریم عصر امروز، ۲۸ آذرماه در جمع دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان کرمان، به بیان نکاتی در اهمیت نقش و جایگاه معلم پرداخت و گفت: معلمی شغل نیست عبادت است.

وی با اشاره به سخنی از آیت‌الله گلپایگانی مبنی بر اینکه ارزش معلمی از فقاهت کمتر نیست، افزود: در دانشگاه‌ها و مدارس باید مهارت‌آموزی انجام شود زیرا نسل آینده باید مهارت داشته باشند و علم خود را محدود به کتاب‌های درسی نکنند.

حجت‌الاسلام قرائتی معلمان را ناجیانی خواند که باید نسل جوان را از غرق شدن نجات دهند و ادامه داد: معلمان فقط مسئول انتقال علم نیستند بلکه باید خود را برای نجات نسل جدید و پاسخ‌گویی به رگبار شبهات آماده کنند و اگر خود نمی‌توانند پاسخ‌گوی شبهات باشند باید تحقیق کرده و پاسخ را به دانش‌آموزان بگویند.

این مفسر قرآن در بخش دیگری از سخنانش مدیریت مسئولان را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه برخی اشکلات نسبت به مدیریت‌ها وجود دارد، گفت: توجیه کردن و اینکه معایب را نادیده گرفته و همه‌ی کارهای مسئولان را خوب بدانیم حماقت است؛ همچنین تضعیف، جنایت است زیرا با وجود ۳۰۰ هزار شهید که جان خود را داده‌اند نباید به دلیل اشتباه چند مسئول همه را تضعیف کرد.

وی با بیان اینکه تکمیل، رسالت است لذا باید به سمتی رفت که رفع عیب کرد، افزود: انسان هیچ وقت از تحصیل علم فارغ نمی‌شود بنابراین نباید خود را محدود به کتاب‌های درسی کرد.

حجت‌الاسلام قرائتی مشکل دنیای امروز را اخلاق دانست و در ادامه خطاب به دانشجو معلمان گفت: معلم انسان‌ساز است و باید اهل ابتکار و دلسوز باشد و با محبت بین خداوند و نسل جوان ارتباط برقرار کند.

انتهای پیام
captcha