رونق تفسیر قرآن در مساجد نیازمند ایجاد نهضت است
کد خبر: 4108400
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
حجت‌الاسلام قرائتی:

رونق تفسیر قرآن در مساجد نیازمند ایجاد نهضت است

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه باید یک نهضت در زمینه تفسیر و توجه به قرآن ایجاد شود، گفت: در مساجد باید تفسیر قرآن صورت بگیرد اما جلسات کوتاه باشد به گونه‌ای که یک صفحه قرآن خوانده شود و یک نفر تفسیر روان آن‌را بیان کند.

حجت‌الاسلام قرائتی

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی مفسر قرآن کریم و رئیس ستاد اقامه نماز کشور امروز، ۲۹ آذرماه در هشتمین اجلاس استانی نماز در کرمان با تأکید بر اینکه باید در بسیاری مسائل به‌ویژه مسائل فرهنگی تجدید نظر کرد، گفت: نخستین آنها در آموزش‌های مدارس است و باید توجه کرد تا از خط خارج نشد.

وی با اشاره به اینکه نباید نسبت به مسائل دانش‌آموزان بی‌توجه بود زیرا نتیجه این بی‌توجهی درختی خشک است که ثمر ندارد لذا باید در این زمینه بازنگری صورت بگیرد، افزود: مسئله اول این است که مدرسه و دانشگاه نو شوند.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه در نماز نیز باید بازنگری انجام داد و به سؤالات بچه‌ها در این زمینه پاسخ داد، به جایگاه نماز پرداخت و گفت: همه کمالات در نماز وجود دارد که باید بیان شود و بازنگری در آن صورت بگیرد از جمله اینکه بین دو نماز سخنرانی نکنید. همچنین نماز جماعت مدارس و کودکان مهمتر است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی اهمیت قرائت و تفسیر قرآن را نیز مورد توجه قرار داد و با اشاره به سخنی از امام رضا(ع) مبنی بر اینکه خداوند نماز را واجب کرد تا قرآن از مهجوریت خارج شود، افزود: باید یک نهضت در زمینه تفسیر و توجه به قرآن ایجاد شود. در مساجد باید تفسیر قرآن صورت بگیرد اما جلسات کوتاه باشد به گونه‌ای که یک صفحه قرآن خوانده شود و یک نفر تفسیر روان آن را بیان کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تفقد و مهربانی با نسل نو و حضور آنها در مساجد و ستادهای نماز جمعه را ضروری دانست و گفت: توجه به ساخت مساجد و نمازخانه مهم است اما مساجد باید بدون هیچگونه تشریفات ساخته شوند.

انتهای پیام
captcha