نیاز فکری و معنوی از ضرورت‌های کنونی جامعه است
کد خبر: 4108705
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

نیاز فکری و معنوی از ضرورت‌های کنونی جامعه است

نماینده ولی فقیه در کردستان، تعمیق تحصیل و علم و تخصص را ضرورتی انکارناپذیر دانست و گفت: بخشی از مشکلات ما به جهت عدم عمق‌بخشی به کار و ارتقای علمی است براین اساس نیاز فکری و معنوی و شناخت تاریخی و ملی از ضرورت‌های شرایط کنونی جامعه است.

عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در گردهمایی مشترک شورای معاونان اداره کل و مدیران و رؤسای آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان که امروز، 30 آذرماه در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، با بیان اینکه تعلیم و تربیت امری مقدس است که تعطیل‌پذیر نیست، گفت: با توجه به اهمیت و ارزش تعلیم و تربیت، این حوزه باید تقویت شود.

وی تعمیق تحصیل و علم و تخصص را یک ضرورت دانست و افزود: بخشی از مشکلات ما به جهت عدم عمق‌بخشی به کار و ارتقای علمی است براین اساس نیاز فکری و معنوی و شناخت تاریخی و ملی از دیگر ضرورت‌های جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه القا حس تبعیض، تضعیف و عدم تعصب به عرق ملی، عدم شناخت نسبت به جایگاه استان و ضعف در فهم و تجزیه و تحلیل مسائل سیاسی را از اهم مشکلات بر شمرد و بیان کرد: القا حس تبعیض، بیشتر از بیرون مرزها نشأت می‌گیرد.

وی با اشاره به هجمه رسانه‌های معاند علیه نظام اسلامی به ویژه در وقایع اخیر، گفت: دشمنان با ایجاد و تولید شبکه، با تمام توان در رسانه‌ها به دروغ‌پردازی و تخریب پرداختند که در مواجهه با این حجم از تخریب و تبلیغات منفی، تعقل و تفکر قطعاً کارساز خواهد بود.

حجت‌الاسلام پورذهبی از علم به عنوان ناموس جامعه نام برد که نباید تعطیل شود و تأکید کرد: پرهیز از خشونت کلامی و رفتاری از ضرورت‌های کنونی است و باید همه تلاش کنیم که کار کردن جمعی در استان لذت‌بخش باشد.

وی از معلمان به عنوان با شرف‌ترین انسانها نام برد و بیان کرد: اصلاح امور باعث روان شدن کارها و هموار شدن مسیر پیشرفت آینده کشور خواهد شد.

هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان ضمن معرفی اعضای شورای معاونان استان، مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق و مدیران ستادی، به سختی‌های کار حوزه تعلیم و تربیت به ویژه از آغاز سال تحصیلی جاری پرداخت و گفت: نماینده ولی فقیه در استان همواره نسبت به مسائل آموزش‌و‌پرورش دغدغه‌مند بوده و در اجرای برنامه‌ها از توصیه‌ها و رهنمودهای شما بهره‌گیری کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در این ایام به صورت ویژه در بحث ایجابی فعالیت‎های خوبی انجام و در راستای جهاد تبیین جلسات توجیهی متعددی در سطوح مختلف برگزار شد که تأثیرگذار بوده است، گفت: بیشترین فعالیت‌های صورت گرفته در بخش ایجابی بوده و از ظرفیت‌های درون سازمانی در راستای اقدامات ایجابی و سلبی استفاده شده است.

یادآور می‌شود؛ در این نشست تعدادی از اعضای شورای معاونان و مدیران و رؤسای آموزش‌و‌پرورش استان، گزارشی از برگزاری جلسات توجیهی برای دانش‌آموزان و فرهنگیان ارائه کردند و بر ضرورت توجه به مسائل آموزش و پرورش، تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز، تربیت دینی دانش‌آموزان، جریان‌سازی فرهنگی در استان، فرهنگ‌سازی از بستر آموزش‌و‌پرورش، تقویت برنامه‌های فرهنگی و هنری در مدارس و مراکز و افزایش اعتبارات فرهنگی تأکید شد.

انتهای پیام
captcha