اختصاص کمترین اعتبار به بخش پژوهش نقصی جدی در نظام آموزشی است
کد خبر: 4109401
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵

اختصاص کمترین اعتبار به بخش پژوهش نقصی جدی در نظام آموزشی است

استاندار کردستان اختصاص کمترین اعتبارات به بخش پژوهش را نقصی جدی در نظام آموزشی دانست و گفت: پژوهش‌ها باید بتوانند گره از مشکلات استان بگشایند و در حل مسائل استان کاربرد داشته باشند.

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان دیروز، سوم دی‌ماه در مراسم تجلیل از پژوهشگران و کارآفرینان دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کردستان با بیان اینکه امروز بیش از هر زمانی نیازمند آموزش علوم کاربردی و مهارت‌آموزی در کنار دروس نظری هستیم، گفت: توجه به مسائل پژوهشی و یادگیری مهارت‌های کاربردی حدود دو دهه است با تأکید رهبر معظم انقلاب در حال پیمودن مسیر جدی‌تری است و دولت سیزدهم نیز در این راستا قدم بر می‌دارد.

وی اختصاص کمترین اعتبارات به بخش پژوهش را نقصی جدی در نظام آموزشی ذکر کرد و افزود: اعتقاد من این است که باید پژوهش‌ها بتوانند گره از مشکلات استان بگشایند و در حل مسائل استان کاربرد داشته باشند.

استاندار کردستان بیان کرد: در کردستان به دنبال ایجاد یک سازوکار منسجم برای همکاری میان دانشگاه‌ها و مجموعه‌های اقتصادی و صنعتی هستیم تا در حوزه‌های مختلف قدم‌های مؤثری برداریم.

وی به انسجام ایجاد شده میان بانک‌های استان با ادارات و دستگاه‌های دولتی در راستای اشتغال آفرینی اشاره کرد و گفت: با تجهیز منابع و ایجاد هماهنگی توانستیم در ۹ ماهه امسال بیش از ۳۴ هزار شغل و فراتر از تعهدات اشتغال خود شغل ایجاد کنیم.

زارعی‌کوشا افزود: اکنون نیز بر راستی آزمایی شغل های ایجاد شده تمرکز کرده و در حال تمام شماری اشتغال‌های ایجاد شده برای رفع هرگونه شبهه هستیم.

وی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کنونی را موضوع اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی ذکر کرد و گفت: به دلیل عدم امکان جذب فارغ التحصیلان در ادارات دولتی باید تلاش کنیم مهارت‌آموزی را در کنار آموزش‌های نظری به صورت جدی دنبال کنیم.

استاندار کردستان از پژوهشگران استان کردستان خواست به مسائل و آسیب‌های اجتماعی توجه نشان داده و به این دست موضوعات نیز ورود کنند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از تعدادی از پژوهشگران برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان با حضور استاندار کردستان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha