آغاز ثبت‌نام طرح ملی تلاوت قرآن در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4109441
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

آغاز ثبت‌نام طرح ملی تلاوت قرآن در آذربایجان‌شرقی

معاون قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از آغاز ثبت‌نام مرحله دوم یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) در استان خبر داد.

ابراهیم لایقی، معاون قرآن و عترت ارشاد آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، ابراهیم لایقی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد استان، امروز، چهارم دی‌ماه، در جمع خبرنگاران، از آغاز ثبت‌نام مرحله دوم یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) در استان خبر داد و گفت: دختران و پسران نوجوان و جوان علاقه‌مند به علوم قرآنی می‌توانند تا ۱۵ دی‌ماه سال جاری در این دوره ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تبریز در دوره‌های طرح ملی تلاوت حضور پررنگی داشته و مقام‌های کشوری کسب کرده است. برخی از نخبگان طرح ملی تلاوت قرآن در تبریز طی سال‌های گذشته اساتید برجسته‌ای در علوم قرآنی شده‌اند.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: تبریز یکی از قطب‌های قرآنی کشور محسوب می‌شود و طرح ملی تلاوت می‌تواند شاخص‌های قرآنی استان را ارتقا دهد. قطعاً با همکاری و همراهی آموزش و پرورش استان زمینه ثبت‌نام و شرکت فعال دانش‌آموزان علاقه‌مند در طرح ملی تلاوت فراهم می‌شود.

لایقی تأکید کرد: یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت «شباب الرضا(ع)» به ابتکار مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طرح‌ ملی تلاوت برگزار می‌شود.

وی کشف و شناسایی نوجوانان مستعد قرآنی، ارتقای سطح علمی و عملی و همچنین رشد و شکوفایی قرآن‌آموزان نوجوان، بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزش قرآن، آموزش کامل رشته‌های صوت و لحن، قرائت، حفظ، وقف و ابتدا و مفاهیم و آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا را از اهداف این طرح اعلام کرد و افزود: این طرح در سه سطح دوره مقدماتی، دوره پیشرفته و دوره عالی هر کدام به مدت دوسال اجرا می‌شود.

معاون قرآن و عترت اداره کل ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: آموزش اولیه به همه متقاضیان حضور در طرح ملی تلاوت و کسب آمادگی لازم برای شرکت در آزمون‌های ورودی طرح، عبارتند از صحیح‌خوانی قرآن شامل تسلط بر روخوانی و روان‌خوانی قرآن و لحن شامل آشنایی با روش‌‌ها و اصول اولیه تقلیدخوانی است.

امرعلی گل محمدی

انتهای پیام
captcha