30 دی؛ آغاز ثبت‌نام حج تمتع 1402
کد خبر: 4109741
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱

30 دی؛ آغاز ثبت‌نام حج تمتع 1402

در جلسه شورای مدیران سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه درخواست برگزاری شورای عالی حج مطرح شده است، اعلام شد: ثبت نام از مشمولان متقاضی حج 1402 از 30 دی‌ماه انجام می‌شود.

30 دی آغاز ثبت‌نام حج تمتع 1402

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، جلسه شورای مدیران سازمان حج و زیارت به ریاست سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت و معاونان و مدیران کل این سازمان برگزار شد.

سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) به تبیین اقدامات صورت گرفته در حوزه حج و عتبات پرداخت و گفت: همیشه بر خرد جمعی و مشورت تأکید کرده‌ایم چرا که این اقدام تأثیرات بسزایی در رفع مسائل و نقایص به دنبال دارد.

وی با اشاره به سفر استانی و گفت‌وگو با مجریان و کارگزاران افزود: قرار بر این شد تا از هر استان یک نفر از کارگزاران با تجربه معرفی شود تا این افراد صاحب نظر و ایده در شورای مشورتی جای بگیرند و از نظرات آنها برای بهبود کیفیت خدمت‌رسانی استفاده شود؛ در این راستا نخستین نشست شورای مشورتی هفته آینده برگزار می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه به استماع گزارش اکبر رضایی، معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت، حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی، معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت و حمید رهبری‌فر، معاون توسعه مدیریت و منابع و سایر مدیران پرداخت.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت در این جلسه تصریح کرد: امور مقدماتی حج 1402 آغاز شده و سیاست‌های کلی اعلام و ابلاغ شده که در حوزه مسکن نیز این مهم از سوی رئیس سازمان حج و زیارت ابلاغ شده است.

به گفته رضایی، برای نخستین بار فراخوان هتلداران صورت گرفته و به غیر از هتلدارانی که در گذشته همکاری داشته‌اند برخی هتل‌های جدید نیز به لیست برنامه ریزی اسکان زائران اضافه شده است.

وی افزود: سهمیه اولیه استان‌ها در حج تمتع آتی مشخص شده و به بخش‌های مختلف برای پیش بینی‌های لازم، اعلام شده تا برنامه‌ریزی‌های مدنظر را انجام دهند.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ثبت نام از مشمولان متقاضی حج 1402 از 30 دی ماه انجام می‌شود، تأکید کرد: امیدواریم همه بخش‌ها که کارهای مقدماتی خود را نیز آغاز کرده‌اند تا زمان شروع ثبت نام، برنامه ریزی‌های خود را نهایی کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز در ادامه بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای حج تمتع آتی تأکید کرد و گفت: درخواست برگزاری شورای عالی حج را مطرح کرده و منتظر دستور مسئولان هستیم.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی، معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت به ارائه گزارشی از سفر اخیرش به عراق پرداخت و اقدامات صورت گرفته برای خدمت رسانی هر چه بهتر به زوار را تبیین کرد.

وی به برخی نوسانات ارزی و تاثیر آن در نرخ تمام شده سفر عتبات اشاره کرد و افزود: در صورت اهتمام به این موضوع توان اعزام بیش از یک میلیون نفر زائر در طول یک سال را داریم. امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام شده و همچنین در صورت تشکیل شورای عالی حج و مطرح شدن این موضوعات، مصوبات لازم برای حل این مسائل انجام بگیرد و به دنبال آن اهداف مدنظر تحقق یابد.

در ادامه این جلسه حمید رهبری‌فر، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام گرفته در حوزه آموزشی، کارگزاران، فناوری، رفاهی و پشتیبانی پرداخت.

در پایان این جلسه از خدمات نوری، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی و نظارت تقدیر و ممبینی به عنوان سرپرست دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی و نظارت سازمان حج و زیارت شد.  

انتهای پیام
captcha