نقش حضرت فاطمه‌(س) در دفاع از ولایت بیان شود
کد خبر: 4109834
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷

نقش حضرت فاطمه‌(س) در دفاع از ولایت بیان شود

مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان با اشاره به اینکه غربی‌ها به دنبال جاهلیت مدرن هستند و می‌خواهند روح زن را زنده به گور کنند، گفت: نقش حضرت فاطمه‌زهرا(س) در دفاع ولایت و خطبه‌های آن حضرت مانند فدکیه باید برای جامعه بیان شود.

امیر علی‌حیدر امیری، مدرس حوزه و دانشگاهبه گزارش ایکنا از لرستان، امیر علی‌حیدر امیری، مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان دوشنبه، پنجم دی در مراسم سوگواری ایام فاطمیه حوزه علمیه زینبیه لرستان که با حضور اساتید حوزه‌های علمیه خواهران استان برگزار شد، اظهار کرد: غرب به رهبری آمریکا تغییرات و تهاجم فرهنگی در دنیا را بر مبنای دفاع از حقوق زن قرار داده است.

وی با بیان اینکه غربی‌ها و استکبار جهانی بهترین راه نفوذ و تهاجم فرهنگی در کشورها را زنان می‌دانند، گفت: وقتی انگلیس می‌خواست در هندوستان تغییر ایجاد کند این موضوع را مطرح کرد که می‌خواهیم زنان را از خودسوزی نجات دهیم اما در واقع نه حق زن را قبول داشت و نه چنین چیزی وجود داشت.

مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان با بیان اینکه فرانسه با شعار نجات زنان از نقاب و حجاب به دنبال تسخیر الجزایر بود و این‌گونه نشان می‌دهد که مدافع حقوق زن است اما در واقع به دنبال تحقیر زنان بود، اضافه کرد: غربی‌ها و استکبار جهانی برای نفوذ در قلب کشورها از ابزار زنان استفاده می‌کنند در حالی‌که در نظریات اروپایی‌ها اعتقادی به جایگاه زن وجود ندارد.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه از دیدگاه پهلوی در زندگی یک مرد زن به حساب می‌آمد و نظر دانشمندان غرب به زن نگاه تحقیرآمیز است، خاطرنشان کرد: دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص زن این است که زن بزرگ خانه و در نگاه امام خمینی(ره) زن انسانی بزرگ و مربی جامعه است حال باید نگاه اسلام را در کنار نگاه غربی‌ها به زن قرار داد تا به اصل واقعیت پی برد.

وی با بیان اینکه در غرب سقط جنین آزاد و حق آن با زن است و این کار با اعلامیه حقوق بشر در تضاد است، خاطرنشان کرد: شبهات غیرمنطقی از سوی غربی‌‌ها در خصوص اینکه چرا حق طلاق با مرد است یا چرا مردان به خواستگاری زنان می‌روند، مطرح می‌شود، اولا در پاسخ باید گفت اینکه مرد به خواستگاری زن می‌رود در حقیقت کرامت زن حفظ می‌شود و اینجا زن است که باید ازدواج را بپذیرد یا نپذیرد در خصوص حق طلاق هم با توجه به روحیات احساسی زن برای اینکه زن تصمیم احساسی به طلاق نگیرد و در ثانی کرامت خانواده حفظ شود، حق طلاق البته در شرایطی به مرد داده شد است.

امیری یکی دیگر از ابهامات و شبهات فمنیست‌ها در خصوص قاضی شدن زن دانست و با بیان اینکه زن می‌تواند دادیار باشد اما قاضی نشدن زن شاید به سبب حس مادرانه و دلسوزی و ترحم او باشد، گفت: در اسلام زن اجازه کار دارد از طرفی تأمین نفقه و مهریه زن بر عهده مرد است و مرد به زن مهریه می‌دهد، غربی‌ها دایه دلسوزتر از مادر می‌شوند و در پوشش دفاع از حق زن در جامعه مسلمین رخنه می‌کنند ناگفته نماند که پوشش مختص به زن و مرد است و فقط به زن اختصاص ندارد.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دین برای زن ارزش و کرامت قائل شده است، ادامه داد: در عربستان به‌واسطه تفکر وهابیت و غرب‌ زنان حق حضور در اجتماع را ندارند و این یک تفکر جاهلی در کشورهای غربی است چراکه در گذشته غرب و اروپا این‌گونه عمل می‌شد

وی با بیان اینکه در جاهلیت جسم زن را زنده به گور می‌کردند ولی امروز غربی‌ها به‌دنبال جاهلیت مدرن هستند و می‌خواهند روح زن را زنده به گور کنند، گفت: غربی‌ها مقام و جایگاه زن را در حد یک کالا و عروسک پایین آورده و آن را تنزل داده‌اند و ذکر این نکته ضروری است که از نگاه مکتب اسلام آرایش زن برای مرد مستحب است.

امیری با بیان اینکه در غرب به زن به عنوان کالا نگاه می‌کنند و حتی از آنان برای مانکن و فروش کالاها و لباس استفاده می‌شود، اضافه کرد: به‌واسطه تفکرات غربی به زن و خانواده در کشورهای خارجی مانند فرانسه و آلمان وزارتخانه افراد تنها تأسیس شده و در ژاپن زنان تنها، مردان را کرایه می‌کنند.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در اسلام از دامن زن مرد به معراج می‌رود و بنا بر آیه قرآن خداوند از روح خود و در رحم پاک مادر، در جسم انسان می‌دمد، افزود: عمده تربیت فرزندان و به یک معنا تربیت اجتماع بر عهده زن است و این‌ها دلیل متقن برای قداست زن در مکتب اسلام است.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران زنان بیشترین مدارج و تحصیلات را کسب می‌کنند و امروز ۴۳ درصد پزشکان ما زنان هستند، اضافه کرد: شعار «زن، زندگی و آزادی» مال ماست اما از حلقوم کثیف دشمنان در می‌آید.

امیری با بیان اینکه نقش حضرت فاطمه‌زهرا(س) در دفاع ولایت و خطبه‌های آن حضرت مانند فدکیه باید برای جامعه بیان شود، خاطرنشان کرد: حتی نوع شهادت حضرت زهرا(س) سیاسی است چراکه آن حضرت می‌فرماید قبر من را به کسانی که حرف پیامبر(س) و ولایت را نادیده گرفته‌اند، نشان ندهید.

انتهای پیام
captcha