نشست شورای تأمین مسکن در ایلام برگزار شد
کد خبر: 4110315
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

نشست شورای تأمین مسکن در ایلام برگزار شد

نشست شورای تأمین مسکن در ایلام امروز، ۷ دی‌ماه در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد.

نشست شورای تامین مسکن در ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام، امروز، ۷ دی‌ماه در نشست شورای تأمین مسکن استان که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد با بیان اینکه تأمین مسکن، مهم‌ترین اولویت استان است و همه مدیران باید برای این مهم پای کار باشند، گفت: قصد داریم جهشی قابل توجه را در پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی شاهد باشیم و باید کمتر از یک ماه گزارشی از وضعیت پرداخت تسهیلات ساخت مسکن شهری و روستایی توسط بانک‌های عامل ارائه شود.

بهرام‌نیا تأکید کرد: دستورالعملی جدید در خصوص نهضت ملی مسکن صادر شده که در آن وظیفه نظام مهندسی، دستگاه‌ها و راه و شهرسازی مشخص شده است و هر کدام باید وظایف خود را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره بر تسریع در فروش اموال و املاک و زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی، گفت: هیچ توجیهی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برای نگهداری زمین‌های مازاد قابل پذیرش نیست و باید همه مدیران کل یاریگر اداره‌کل راه و شهرسازی برای تحقق برنامه‌های تأمین مسکن استان باشند.

استاندار ایلام با بیان اینکه شهرستان‌هایی که مشکل زمین دارند، از طریق تفاهم‌نامه با مالکان زمین، مشکل زمین برای طرح نهضت ملی مسکن حل می‌شود، ادامه داد: تمامی شهرستان‌های استان در صورت داشتن زمین به میزان لازم و اعلام نظر فرمانداران، مجاز به ساخت و ساز ویلایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن هستند.

وی با قدردانی از معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیران کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک، جهاد کشاورزی و آموزش و ورزش در خصوص ساخت و ساز‌های مسکن ملی گفت: با اقدامات انجام شده طی یک هفته اخیر ساخت یک هزار و ۵۰۰ واحد جدید دیگر در قالب نهضت ملی مسکن آغاز شده است.

انتهای پیام
captcha