بافت تاریخی از داشته‌های فرهنگی و جاذبه‌های ماندگار کردستان است
کد خبر: 4110325
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

بافت تاریخی از داشته‌های فرهنگی و جاذبه‌های ماندگار کردستان است

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به اینکه بافت شهری از داشته‌های فرهنگی و جاذبه‌های ماندگار استان است، گفت: باید در راستای حفظ بافت تاریخی و نگهداری از میراث‌ فرهنگی و ارزشمند استان کردستان بیشتر تلاش شود.

نشست بررسی بافت فرهنگی کردستان

به ‌گزارش ایکنا از کردستان، منصور مهرزاد، سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، امروز، هفتم دی‌ماه در نشست با رئیس سازمان نظام مهندسی این استان گفت: با توجه به اینکه استان کردستان از دو حیث تاریخ و طبیعت مورد توجه گردشگران بوده است، لذا لازم است بیش از پیش به آن توجه شود.

وی با اشاره به اینکه بافت شهری از داشته‌های فرهنگی و جاذبه‌های ماندگار استان است، افزود: باید در راستای حفظ بافت تاریخی و نگهداری از میراث‌ فرهنگی و ارزشمند استان کردستان بیشتر تلاش شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی از پتانسیل بالایی برای ارائه خدمات مهندسی در این حوزه برخوردار است، یادآور شد: امیدواریم این سازمان همچون گذشته در این زمینه تعامل و همکاری لازم را با میراث‌ فرهنگی داشته باشد.

پدارم گروهی، رئیس سازمان نظام مهندسی استان کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: اقدامات میراث‌ فرهنگی در احیای بافت تاریخی قابل تقدیر است.

وی بر لزوم همکاری دو جانبه سازمان با این اداره‌کل برای ارائه خدمات بهتر مهندسی در این حوزه تأکید کرد و یادآور شد: آماده هرگونه همکاری که برای کمک به توسعه استان بر مبنای گردشگری مبتنی بر فرهنگ و میراث‌ فرهنگی باشد، هستیم.

انتهای پیام
captcha