فعالیت 10 مرکز مشاوره ازدواج در کردستان
کد خبر: 4110351
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹

فعالیت 10 مرکز مشاوره ازدواج در کردستان

کارشناس جوانی جمعیت معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از فعالیت ۱۰ مرکز مشاوره ازدواج در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: تاکنون هفت هزار و ۵۴۹ نفر به مراکز مشاوره ازدواج در کردستان مراجعه کرده‌اند.

مراکز مشاوره ازدواج در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، نسرین استاد نوروزی، کارشناس جوانی جمعیت معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در نشست هماهنگی اجرای مشاوره‌های حین ازدواج که امروز، هفتم دی‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، گفت: ۱۰ مرکز مشاوره ازدواج در شهرستان‌های استان کردستان فعالیت دارند.

وی از مراجعه و آموزش هفت هزار و ۵۴۹ نفر به مراکز مشاوره ازدواج شهرستان‌ها خبر داد و افزود: این کلاس‌های آموزشی در چهار محور سلامت جنسی، اخلاق و احکام ازدواج و حقوق خانواده برگزار می‌شود.

کارشناس جوانی جمعیت معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه این آموزش‌ها عاملی مهم در مدیریت زندگی مشترک است، بیان کرد: طبق آمارها، امسال ۹۹.۵ درصد زوج‌های استان آموزش‌های حین ازدواج را با موفقیت فرا گرفتند.

وی افزود: بررسی آمادگی نامزدها و دو طرف مقابل برای پذیرش مسئولیت زندگی، ارزیابی‌های هم کفو بودن و هم ترازی طرفین و ارزیابی مهارت‌های زندگی مشترک در هر فرد به‌صورت جداگانه و به‌صورت مشترک از محورهای فعالیت مراکز مشاوره ازدواج است.

کارشناس جوانی جمعیت معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: برنامه‌ریزی‌های مالی، صمیمیت و دلبستگی‌های طرفین، مسئولیت‌پذیری، انتقاد‌پذیری و قضاوت‌های منصفانه در زندگی جزو مهم‌ترین بخش‌هایی است که یک مشاوره ازدواج آگاه به آن‌ها می‌پردازد.

انتهای پیام
captcha