تقریب میان مذاهب اسلامی سرلوحه فعالیت‌های جامعة‌المصطفی است
کد خبر: 4110568
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱
رایزن فرهنگی ایران در تانزانیا:

تقریب میان مذاهب اسلامی سرلوحه فعالیت‌های جامعة‌المصطفی است

رایزن فرهنگی کشورمان در تانزانیا گفت: تقریب میان مذاهب اسلامی نه در کلام بلکه در برنامه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی جامعةالمصطفی جاری و مورد توجه مسئولان این نهاد علمی بین‌المللی است.

مرتضی پیرانی، رایزن فرهنگی ایران در تانزانیا

به گزارش خبرنگار ایکنا، مرتضی پیرانی، رایزن فرهنگی ایران در تانزانیا عصر امروز پنج‌شنبه هشتم دی‌، در دیدار هیئتی از علمای اهل‌سنت ایران که به تانزانیا سفر کرده‌اند، اظهار کرد: امروز وحدت و انسجام میان امت اسلام رمز موفقیت در برابر استبداد و استکبار جهانی است. حضور جمعی از علمای اهل‌سنت ایران در کشور تانزانیا و دیدار با مسئولان این کشور مهم در آفریقا بسیار حائز اهمیت است.

وی به نقش علمای اهل‌سنت در تقویت روابط میان ایران و تانزانیا اشاره کرد و افزود: حضور این هیئت یک فرصت ارزشمند جهت تحکیم روابط فرهنگی دو سویه است. این حضور فضل جدیدی از ادامه همکاری فرهنگی در این کشور را رقم می‌زند و امید داریم به زودی شاهد دستاورد‌های علمی، فرهنگی این سفر باشیم.

پیرانی با اشاره به نگاه تقریبی جامعةالمصطفی العالمیه تصریح کرد: المصطفی توانست با نگاه جامع و تقریبی پیوندی را در حد رسالت علمی و دانشی که دارد بین مذاهب اسلامی برقرار کند و تاکنون چندین نشست و همایش وحدت با نگاه تقریبی برگزار کرده است و این سفر هیئت ایرانی در راستای همین نگاه تقریبی است.

در ابتدای این دیدار حجت‌‎الاسلام والمسلمین علی تقوی، رئیس نمایندگی منطقه‌ای جامعةالمصطفی در تانزانیا گزارشی از فعالیت‌های این نمایندگی و دیدار‌های هیئت اهل‌سنت ایران ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha