آیین بزرگداشت امیرکبیر در اراک برگزار می‌شود
کد خبر: 4110942
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

آیین بزرگداشت امیرکبیر در اراک برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان اراک از برگزاری مراسم 171اُمین سالروز شهادت امیرکبیر خبر داد.

امیرکبیربه گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، محمدعلی آقازیارتی، اظهار کرد: ویژه‌برنامه 171اُمین سالروز شهادت امیرکبیر به همت هیئت امنای خانه امیرکبیر، شورای روستای هزاوه و با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دهیاری روستای هزاوه، فرمانداری و بخشدار بخش مرکزی اراک برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین آیین بزرگداشت شهادت امیرکبیر، ۲۰ دی ۱۳۹۷ در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد و از آن زمان همه ساله این آیین در اراک برگزار می‌شود، افزود:  امسال هم این مراسم روز سه‌شنبه، ۲۰ دیماه از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷ در فرهنگسرای شهر واقع در شهر صنعتی اراک برگزار خواهد شد.

آقازیارتی افزود: میرزامحمد تقی‌خان فراهانی مشهور به امیرکبیر، یکی از صدراعظم‌های دربار ناصری است که با وجود اندک زمان صدارتش که به چهار سال هم نمی‌رسد، توانست تحولی عظیم در ایران ایجاد کند و ثروت و عزت کشور را که به کام استعمار و استکبار جهانی رفته بود نجات داد. مرد تمام قامت تاریخ ایران در ۳۹ ماه صدرات درخشانش منشاء خدمات زیادی در کشور شد و بر همین اساس نام و آوازه او تاکنون به گوش و چشم می‌رسد.

وی گفت: امیرکبیر یکی از رجال نامدار ایران بود که نقش مهمی در مبارزه با استعمار انگلیس داشت. فردی که موفقیت‌ها و اصلاحاتش در ایران را به مدد هوش خدادادی و همتی که داشت کسب کرد و پس از شهادت در کربلا و در کنار بارگاه ملکوتی حضرت سیداشهدا(ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha