چهار نمایش فرهنگی با محوریت مساجد کهگیلویه‌وبویراحمد اجرا شد
کد خبر: 4111523
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴

چهار نمایش فرهنگی با محوریت مساجد کهگیلویه‌وبویراحمد اجرا شد

مسئول واحد نمایش حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: چهار نمایش با محوریت مساجد استان با هدف مردمی سازی تئاتر و جذب و تربیت نیروهای مسجدی با تفکرات مسجدی اجرایی شد.

اجرای نمایش در مساجد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، اکبر آئین، مسئول واحد نمایش حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، 12 دی‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد ذیل واحد نمایش حوزه هنری استان با رویکرد اجرای نمایش‌های عمومی در مساجد ایجاد شده است.

وی افزود: هدف از این کار، مردمی‌سازی تئاتر و جذب و تربیت نیروهای مسجدی با تفکرات مسجدی است تا در عرصه هنر نمایش حضور یابند و با توجه به علاقه خودشان راه خود را در تئاتر حرفه‌ای پیدا کنند.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد تصریح کرد: اجرای عمومی «نمایش‌های رخت شور»، نوشته محمد علی دستان و کارگردانی فرخنده ریاحی، «چادر سفید» نوشته جمیله یوسفی فشکی و کارگردانی صغرا خارا، «ایرانمان» نوشته و کارگردانی یاسر خالقی، «کیف پول» نوشته احسان عارف و کارگردانی حمید ویسی با همین رویکرد در مساجد استان بوده است.

آئین با اشاره به محل برگزاری این نمایش‌ها، تصریح کرد: این ۴ نمایش از ۲۸ آذرماه تا ۴ دی‌ماه در مساجد امام حسن(ع)، امام رضا(ع)، امام حسین(ع) و مسجد صاحب الزمان(عج) شهر لنده برای مردم اجرای عمومی شد.این نمایش‌ها قرار است در همایش محرابیان استانی همراه با ۴ اثر دیگر با هم در مساجد شهر لنده و سوق برای عموم مردم اجرا شوند.

انتهای پیام
captcha