اتمام مرمت کتیبه سردر مسجد جامع عتیق شیراز
کد خبر: 4111718
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹

اتمام مرمت کتیبه سردر مسجد جامع عتیق شیراز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از اتمام مرمت کتیبه کاشی‌کاری‌ معرق سردر مشهور به دوازده امام مسجد جامع عتیق شیراز خبر داد.

مرمت کتیبه سردر دوازده امام، مسجد جامع عتیق شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، سیدمؤید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس امروز، 13 دی‌ماه از اتمام مرمت کتیبه کاشی‌کاری‌ معرق سردر مشهور به دوازده امام مسجد جامع عتیق شیراز خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت تاریخی این کتیبه و آسیب‌های جدی وارده به آن، مرمت این کتیبه در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت.

وی ادامه داد: ازآنجاکه این اثر دارای اهمیت بالای تاریخی و هنری است، یک گروه متخصص از استادکاران، عملیات اجرایی را شروع کردند.

محسن‌نژاد اضافه کرد:  با هماهنگی با استادکاران مجرب شاغل در کارگاه های تزئینات وابسته به معماری معاونت میراث فرهنگی و با نظارت کارشناسان مرمت عملیات اجرایی شامل مرمت اضطراری (عملیات نجات‌بخشی و رفع خطر کاشی‌های در حال ریزش)، پاک‌سازی، تثبیت و استحکام‌بخشی اولیه، برچیدن و آواربرداری پشت کاشی، دوغاب ریزی و نصب بخش‌های برچیده شده طبق الگوی موجود و همچنین در آخر تثبیت نهایی انجام گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس یادآور شد: انجام این عملیات با تلاش استادکاران متخصص بخش فنی معاونت میراث فرهنگی، عملیات اجرایی با مهارت کامل و با کمتری هزینه انجام شد.

انتهای پیام
captcha