۱۱۷ زندانی در کردستان به آغوش خانواده بازگشتند
کد خبر: 4112223
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
در سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

۱۱۷ زندانی در کردستان به آغوش خانواده بازگشتند

117 نفر از زندانیان واجد شرایط استان کردستان طی مراسمی به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌ها بازگشتند.

آزادسازی زندانیان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان، دیروز، 13 دی‌ماه در مراسم آزادسازی زندانیان که در سالن اجتماعات زندان مرکزی سنندج برگزار شد، گفت: در سومین سالگرد شهادت سردار دلها، این طرح با کمک خیرین استان، ظرفیت‌های ستاد دیه استان گذشت شکات و سایر ارفاقات قانونی اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش محکومان جرایم مالی، 25 پرونده قضایی مورد بررسی قضات استان قرار گرفت، افزود: برای تعداد 17 نفر از این افراد با مساعدت ستاد دیه، اعسار و گذشت شکات در مجموع مبلغ 1 میلیارد و 680 میلیون تومان پرداخت شد و زمینه آزادی این افراد فراهم شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: در اجرای این طرح تعداد 117 نفر از زندانیان شامل محکومان مالی، جرایم غیرعمد و تعدادی از افرادی که در اغتشاشات اخیر نقشی در تخریب و سلب آسایش و امنیت نداشته‌اند، مستحق تخفیف مجازات شده و از زندان آزاد شدند.

وی با بیان اینكه طرح پایش زندانیان استان با برنامه‌ریزی هدفمند در دادگستری استان دنبال می‌شود، یادآور شد: همزمان با اجرای این طرح و آزادی این تعداد از زندانیان، با حضور تمامی قضات محاکم و دادسرای عمومی و انقلاب استان، به مشکلات و درخواست‌های حقوقی و قضایی آنها رسیدگی شد.

انتهای پیام
captcha