رسانه‌ها حساسیت و شناخت مردم را افزایش دهند
کد خبر: 4112243
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸

رسانه‌ها حساسیت و شناخت مردم را افزایش دهند

استاندار کردستان بر ضرورت افزایش مشارکت‌های مردمی در حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی در سطح استان تأکید کرد و گفت: رسانه‌ها حساسیت و شناخت مردم را افزایش دهند.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، 14 دی‌ماه در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره منابع طبیعی و رسانه کردستان اقدام به برگزاری جشنواره‌هایی از این دست در راستای فرهنگ‌سازی و حفاظت از منابع طبیعی را حائز اهمیت دانست و گفت: مردم کردستان به صورت خودجوش علاقه فراوانی به مشارکت در حفظ و پایداری محیط زیست و عرصه‌های طبیعی دارند، بنابراین از این ظرفیت نباید غافل بود.

وی افزود: هیچ کاری بدون مشارکت و همراهی مردم به نتیجه مطلوب نخواهد رسید، بر همین اساس لازم است تشکل‌های مردمی و سمن‌ها در این عرصه به صورت جدی مشارکت داده شوند.

استاندار کردستان به کارگیری ابزار رسانه برای افزایش حساسیت و شناخت مردمی را از رویکردهای قابل توجه این جشنواره ذکر و بیان کرد: توجه به موضوعاتی همچون آبخیزداری، آبخانداری، کاشت درخت و حفظ و پایداری عرصه‌های طبیعی از مسائلی است که می‌توان با ترویج آنها فرهنگ سازی مناسبی را شکل داد و به ماندگاری منابع خدادادی امیدوارتر بود.

وی بر هم‌افزایی و اهتمام همه دستگاه‌های اجرایی در حفظ عرصه‌های طبیعی تأکید کرد و یادآور شد: همانگونه که ادارات محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری هم راستا و در یک محور مشترک قرار دادند، باید ادارات دیگری نظیر سازمان صمت و جهاد کشاورزی نیز با تغییر رویکرد مکمل یکدیگر باشند تا شاهد کمترین آسیب به طبیعت در مسیر توسعه باشیم.

انتهای پیام
captcha