معیشت و اشتغال مردم مریوان بهبود می‌یابد
کد خبر: 4112909
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹

معیشت و اشتغال مردم مریوان بهبود می‌یابد

استاندار کردستان گفت: معیشت و اشتغال مردم مریوان و مرزنشینان این شهرستان با بهره‌برداری از منطقه آزاد تجاری، رونق خواهد یافت و از این لحاظ آینده درخشانی در انتظار منطقه است.

بازدید استاندار کردستان از مریوان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، 17 دی‌ماه در سفر به شهرستان مریوان و در آیین بهره‌برداری از آسفالت معابر روستای میرآباد مریوان اظهار کرد: به طور قطع با فعال شدن منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان که اساسنامه آن در دولت تصویب شده است، تحول بزرگ اقتصادی در منطقه روی می‌دهد.

وی با بیان اینکه طرح جامع منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان ۷۰ درصد پیشرفت دارد، افزود: بازارچه‌های مرزی استان بعد از سه سال بسته بودن، سال گذشته به همت دولت بازگشایی شد.

استاندار کردستان با اشاره به آغاز فرایند انتقال بازارچه مرزی خانم شیخان به «به‌رده رشه» افزود: در جلسه هفته گذشته هیئت دولت، موضوع بازگشایی بازارچه‌های مرزی و معیشت مرزنشینان را مطرح کردم که رئیس جمهور نیز بر ضرورت توجه به معیشت مرزنشینان تأکید کردند.

وی در بازدید از تقاطع غیر هم‌سطح گاران در مسیر جاده جدید مریوان به سنندج بر هزینه کردن اعتبارات تخصیصی به پروژه‌ها در راستای تکمیل طرح‌ها تأکید کرد و افزود: اعتبارات نباید صرفا به پرداخت مطالبات پیمانکاران اختصاص پیدا کند.

زارعی کوشا گفت: اعتبارات تخصیصی به طرح‌ها باید برای تکمیل و سرعت در کار پروژه‌ها باشد، چراکه در غیر این صورت، پروژه‌ همچنان معطل خواهند ماند.

وی با اشاره به شروع بکار احداث تقاطع غیرهمسطح گاران از سال ۱۳۹۸ و انتقاد از عدم اتمام آن، افزود: بنای ما این است با تخصیص اعتبارات به پروژه‌ها، روند کار سرعت یابد.

استاندار کردستان در پایان خواستار تعیین تکلیف پروژه تقاطع غیرهمسطح گاران و تأمین تجهیزات و اتمام کار این طرح شد.

انتهای پیام
captcha