ضرورت ایستادگی در برابر حماسه زدایی در راستای اعتلای فرهنگ ایرانی
کد خبر: 4112995
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

ضرورت ایستادگی در برابر حماسه زدایی در راستای اعتلای فرهنگ ایرانی

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت ایستادگی در برابر حماسه زدایی در راستای اعتلای فرهنگ ایرانی، گفت: می‌توان با موسیقی‌ها، کتاب‌ها و تولید بازی‌های دیجیتال حماسی و سایر محصولات فرهنگی با استفاده از موضوعات ایرانی از جمله شهدای دفاع مقدس به این مهم دست یافت.

حجت الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی نهاد امامت جمعه منطقه آزاد کیش، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته، 17 دی‌ماه، در آیین یادواره شهدای گمنام جزیره کیش، اظهار کرد: حماسه همواره با فرهنگ و رفتار ایرانیان پیوند عمیق داشته و در نتیجه این فرهنگ در دفاع مقدس بزرگ‌ترین حماسه‌ها روی داده که اوج آن را در تک‌تک شهیدان و ایثارگران می‌توان دید.

پناهیان در ادامه تصریح کرد: بعد از دفاع مقدس هزینه‌های زیادی از سوی دشمنان تحمیل شد تا از کشور ما حماسه زدایی شود اما رهبر معظم انقلاب تنها شخصی بودند که در برابر این اتفاق ایستادگی کردند و اجازه ندادند اسطوره‌ها و حماسه‌های 8 سال دفاع مقدس به فراموشی سپرده شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: ایستادگی در برابر حماسه زدایی یک مسئله مهم برای اعتلای فرهنگ ایرانی است که می‌توان با موسیقی‌ها، کتاب و تولید بازی‌های دیجیتال حماسی و سایر محصولات فرهنگی با استفاده از موضوعات ایرانی از جمله شهدای دفاع مقدس به این مهم دست یافت.

پناهیان با تأکید بر ضرورت ایجاد بزرگ‌ترین تفریح گاه دفاع مقدس و رزمگاه نمایشی حماسه در جزیره کیش به عنوان یک جاذبه گردشگری، عنوان کرد: اگر حماسه با هنر آمیخته شود کماکان مشتری‌های خاص خود را دارد و خواهد داشت.

یادآور می‌شود؛  یادواره شهدای گمنام هم‌زمان با بیست و یکمین سالروز ورود این شهدا به جزیره کیش برگزار شد؛ پیکر مطهر پنج شهید گمنام گلگون‌کفن دوران دفاع مقدس که در سال ۱۳۸۰ در مناطق جنگی کشور شناسایی شده بودند در دی سال ۱۳۸۱ در جزیره کیش تشییع و در مسجد امام حسن مجتبی(ع) به خاک سپرده شدند. شهدای گمنام جزیره کیش در عملیات‌های بدر در شرق دجله، خیبر در طلاییه، والفجر ۸ در فاو و کربلای ۵ در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

انتهای پیام
captcha