جشنواره «مشق مادر» در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4113024
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

جشنواره «مشق مادر» در کردستان برگزار می‌شود

بانوان خوشنویس کردستانی همزمان با سراسر کشور در سالروز میلاد فرخنده حضرت فاطمه(س) در ستایش مادران به «مشق مادر» می‌پردازند.

امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان امروز، 18 دی‌ماه در جمع خبرنگاران گفت:‌ اولین جشنواره ملی «بداهه‌نویسی بانوان خوشنویس ایران» با کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا(س)، آیات و اشعار با موضوع مقام مادر و زن در رشته‌های نستعلیق و شکسته نستعلیق با عنوان «مشق مادر» به صورت سراسری در حوزه هنری مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره به همت حوزه هنری استان قزوین و در مراکز استانی حوزه‌های هنری سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: این رویداد هنری به میزبانی حوزه هنری کردستان همزمان با میلاد حضرت فاطمه(س) جمعه 23 دی‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ و به صورت سراسری با ۳۱ استان کشور در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: آثار تولیدی پس از جمع‌آوری توسط حوزه هنری هر استان، مهر و موم شده و بلافاصله برای برگزاری جلسه داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال خواهند شد.

وی با اعلام اینکه آثار فاقد برچسب و یا ارسال شده توسط هنرمند پذیرفته نخواهد شد، افدامه داد: هنرمندان می‌توانند آثار خود را در ابعاد و تکنیک دلخواه خلق کنند.

مرادی با اشاره به اینکه شرکت در رویداد به منزله پذیرش قوانین جشنواره است، گفت: رنگ مرکب، رنگ کاغذ، جنس کاغذ و انتخاب دانگ قلم اختیاریست و هنرمند باید ابزار کار خود را همراه داشته باشند و آثار دریافتی عودت داده نمی شوند.

وی افزود: علاقه‌مندان جهت حضور در جشنواره «بداهه نویسی» در استان کردستان می‌توانند جهت ثبت‌نام به صورت حضوری با مراجعه به حوزه هنری استان کردستان به آدرس سنندج، خیابان شهید تعریف، پایین‌تر از بیمارستان شهید قاضی مراجعه و یا از طریق شماره های 33243624 و 33243646 واحد تجسمی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در پایان یادآور شد: پانزده جایزه نقدی ۵۰۰۰۰۰۰۰ ریالی به ۱۵ هنرمند برتر و یکصد جایزه نقدی ۵۰۰۰۰۰۰ ریالی به ۱۰۰ هنرمند منتخب اولین جشنواره ملی بداهه نویسی بانوان خوشنویس ایران تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha