بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه ۳ کشور آغاز شد
کد خبر: 4113120
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه ۳ کشور آغاز شد

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور با حضور بیش از ۲۰۰ هنرمند از ۹ استان و در قالب ۱۸ گروه نمایشی در مازندران آغاز به‌کار کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، حسین جوادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دبیر جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور، ۱۸دی در حاشیه آغاز به کار بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور در ساری در گفت و گو با خبرنگاران گفت:‌ جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر فجر قرار است به میزبانی چهار استان مازندران، کرمانشاه، بوشهر و فارس برگزار شود و در پایان برگزیدگان به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یابند. 

وی افزود:  در بازه زمانی ۱۸ الی ۲۱ دی‌ماه سال در دو نوبت صبح و عصر در بلک باکس و سالن سلمان هراتی مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و سالن حوزه هنری استان، گروه‌های نمایشی به روی صحنه خواهند رفت.

جوادی با بیان اینکه استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، تهران، گیلان، گلستان، سمنان، قزوین و البرز در این جشنواره حضور دارند، تصریح کرد: در این جشنواره  بیش از ۲۰۰ هنرمند از ۹ استان و در قالب ۱۸ گروه نمایشی در جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر در مازندران حضور دارند.

دبیر جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور خاطرنشان کرد: از این ۱۸ گروه شرکت‌کننده در جشنواره، دو گروه از تهران، یک گروه از گلستان، دو گروه از گیلان، دو گروه از سمنان، دو گروه از قزوین، دو گروه از البرز، دو گروه از خراسان شمالی، سه گروه از خراسان رضوی و یک گروه از خراسان جنوبی است که در بخش صحنه ای با هم به رقابت می پردازند.

وی اظهار کرد: مطابق جدول جشنواره صبح امروز نمایش پیله‌های خیس به کارگردانی فائزه نوآبادی از گرگان ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه در سالن بلک باکس و نمایش باروت به کارگردانی حسین یوسفی از بیرجند ساعت ۱۱و ۳۰ دقیقه در سالن حوزه هنری ساری اکران می‌شود.

جوادی اذعان کرد: در نوبت عصر نیز نمایش اسم شب، ضحاک زهر ماری به کارگردانی وحید درویش از رشت ساعت ۱۶و۳۰دقیقه در سالن بلک باکس، نمایش تا آخر خط به کارگردانی امید ابراهیمی از گرگان ساعت ۱۸ در سالن سلمان هراتی، نمایش نقطه صفر مرزی به کارگردانی محمدرضا عبادیانی از شاهرود ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در سالن بلک باکس و نمایش آرامش در کالمیتی به کارگردانی اکرم جلیلوند از کرج ساعت ۲۱ در سالن حوزه هنری اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه صبح روز ۱۹ دی نمایش قزل‌حصار به کارگردانی مسعود صنعتی از شاهرود ساعت ۹ در سالن سلمان هراتی و نمایش UN12 به کارگردانی امیرحسین رستگار از مشهد ساعت ۱۲ در بلک باکس به روی صحنه می‌روند، ادامه داد: در نوبت عصر نمایش پروانه بابال های سوخته به کارگردانی محمد ستوده از پاکدشت ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در بلک باکس، نمایش پاییز نگفته بود به کارگردانی سعید چگینی از قزوین ساعت ۱۸ در سالن سلمان هراتی، نمایش تهران کنار پنجره به کارگردانی علی سعادتی از بجنورد ساعت ۲۰ در بلک باکس و نمایش شیموئید (انتظار بوی نرگس) به کارگردانی احمد اکبرزاده از تربت حیدریه ساعت ۲۱و ۳۰ دقیقه در سالن حوزه هنری روی صحنه نمایش خواهند رفت.

وی با بیان اینکه روز ۲۰ دی‌ماه آخرین روز از اکران‌های بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور است، افزود: نمایش پهلوان قلیچ به کارگردانی رضا محمدیان و حسین قاسمی از پیشوا ساعت ۹و ۳۰ دقیقه در بلک باکس و نمایش ترنج به کارگردانی مصطفی شکارچیان از گرمه ساعت ۱۱  در سالن حوزه هنری اجرا خواهند داشت.

جوادی توضیح داد: در نوبت عصر روز پایانی این جشنواره نمایش نور مهتاب به کارگردانی سپیده توکلی از کرج ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در بلک باکس، نمایش جشن به کارگردانی رضا فتوت‌خواه از رشت ساعت ۱۷و ۳۰ دقیقه در سالن سلمان هراتی، نمایش دریازدگی به کارگردانی میثم ملا زینل از قزوین ساعت ۱۹ در بلک باکس و نمایش الهه سنگ به کارگردانی عبدالحلیم مشورتی از خواف ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در سالن حوزه هنری روی صحنه می‌روند.

دبیر جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور در پایان افزود: آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای تئاتر در منطقه سه کشور، ۲۱ دی‌ماه ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در تالار مرکزی ساری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha