جشنواره «مشق مادر» در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: 4113290
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

جشنواره «مشق مادر» در قزوین برگزار می‌شود

اولین جشنواره ملی بداهه‌نویسی بانوان خوشنویس ایران با عنوان «مشق مادر» در قزوین برگزار می‌شود.

جشنواره خوشنویسی مشق مادر

به گزارش ایکنا به نقل از روبط عمومی حوزه هنری قزوین، اولین جشنواره ملی بداهه‌نویسی بانوان خوشنویس ایران با کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا (س)، آیات و اشعار با موضوع مقام مادر و زن در رشته‌های نستعلیق و شکسته نستعلیق با عنوان «مشق مادر» به همت حوزه هنری استان قزوین برگزار می‌شود.

پانزده جایزه نقدی پنج میلیون تومانی به ۱۵ هنرمند برتر و یکصد جایزه نقدی 500 هزار تومانی به ۱۰۰ هنرمند منتخب جوایز اولین جشنواره ملی بداهه‌نویسی بانوان خوشنویس ایران است.

بنابر این خبر بداهه‌نویسی مشق مادر به صورت همزمان در روز میلاد حضرت فاطمه(س) از ساعت ۱۵ تا ۱۹ به میزبانی حوزه هنری ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود. بانوان خوشنویس ایران جهت کسب اطلاعات تماس و نشانی برگزاری رویداد در استان محل سکونت خود می‌توانند به وبسایت www.artqazvin.ir مراجعه کنند و فقط آثاری در داوری جشنواره شرکت داده می‌شوند که در زمان برگزاری رویداد به صورت حضوری تولید شده و برچسب مشخصات هنرمند، پشت اثر الصاق شده باشد.

عبارات و اشعار مورد نظر در روز بداهه‌نویسی در اختیار هنرمندان حاضر قرار داده خواهد شد و آثار تولیدی پس از جمع‌آوری توسط حوزه هنری هر استان، مهر و موم شده و برای برگزاری جلسه داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال خواهند شد؛ آثار فاقد برچسب و یا ارسال شده توسط هنرمند پذیرفته نخواهد شد.

هنرمندان می‌توانند آثار خود را در ابعاد و تکنیک دلخواه خلق کنند. رنگ مرکب، رنگ کاغذ، جنس کاغذ و انتخاب دانگ قلم اختیاری است و هنرمند باید ابزار کار خود را همراه داشته باشند. آثار دریافتی عودت داده نمی‌شوند و شرکت در رویداد به منزله پذیرش قوانین جشنواره خواهد بود.

انتهای پیام
captcha