کسبه از رعایت مسائل شرعی در معاملات غافل نشوند
کد خبر: 4113367
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

کسبه از رعایت مسائل شرعی در معاملات غافل نشوند

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه ایادی استکبار علیه ایران اسلامی جنگ اقتصادی در پیش گرفته‌اند، گفت: برای اینکه در این جنگ پیروز شویم باید کسبه و اصناف جدی‌تر به ایفای نقش بپردازند و از تأثیرگذاری رعایت مسائل شرعی غافل نشوند.

کسبه از رعایت مسائل شرعی در معاملات غافل نشوندبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده، امام‌ جمعه میاندوآب، امروز، 19 دی در یادواره شهدای اصناف و بازاری که در سالن جلسات فرمانداری میاندوآب برگزار شد، گفت: هم‌‌اکنون ایادی استکبار جهانی علیه ایران اسلامی جنگ اقتصادی ترتیب داده است، برای اینکه در این نبرد پیروز شویم، لازم است، اصناف و کسبه برای ایفای نقش تلاش کنند.

وی با بیان اینکه، در صورت رعایت مسائل شرعی و دینی در معامله و فعالیت‌های تجاری بسیاری از مسائل به‌خودی‌ خود حل می‌شود، ادامه داد: باید بازاریان، آداب اسلامی تجارت را رعایت کرده و منصفانه معامله کنند.

حسن‌زاده با بیان اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هر فرصتی برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب حداکثر استفاده را می‌کنند، اکنون نیز وارد کارزار جنگ اقتصادی شده‌اند، گفت: در حالی که جهان کفر برای ضربه به اقتصاد ما تلاش می‌کند، ما باید ضمن تکیه به آموزه‌های دینی و منابع فقهی مقابل آنها بایستیم.

وی با بیان اینکه دشمنان برای دست یافتن به اهداف شوم خود تاکنون از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند، تمام توان خود را در این ارتباط به‌کارگرفته‌اند، اضافه کرد: مطالعه تاریخ به ویژه سرگذشت مردمان آندلس امروزه یک ضرورت است.

امام‌ جمعه میاندوآب با بیان اینکه دشمنان گاهی در داخل کشورها دست به کار می‌شوند، افزود: دشمنان اسلام، آندلس را که تحت‌سلطه مسلمانان بود، با ترویج بی‌حجابی، بی‌بندوباری، شهوت‌رانی، ایجاد اختلاف و تفرقه نابود کردند، سپس به سمت اضمحلال سوق دادند، بنابراین باید هوشیارانه رفتار کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه موضوع پوشش و حجاب در اغتشاشات اخیر کشور یک بهانه بود، اهداف پشت‌پرده دیگری وجود داشت، گفت: دشمن با دست‌آویز قرار دادن این مقوله در اغتشاشات اخیر تلاش کرد، به هدف خود که تضعیف نظام بود، دست پیدا کند ولی نتوانست.

امام‌ جمعه میاندوآب با بیان اینکه امام(ره) فرمود «ملت ایران اسلامی برتر از ملت عصر پیامبر اکرم(ص) است»، خاطرنشان کرد: حکومت اسلامی به‌معنای‌ واقعی‌ کلمه یک حکومت انسان‌ساز محسوب می‌شود؛  یکایک شهدای مدافع حرم و شهید حججی‌ها رویش‌های انقلاب هستند، که در دامان حکومت اسلامی پرورش یافتند.

حسن‌زاده با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) فرموده است: «اگر چهار گروه در جامعه اصلاح شود آن جامعه اصلاح می‌شود»، افزود: این چهار گروه مسئولان، علما، عابدان و تجار هستند، که در همه جا نقش مؤثری دارند.

امام‌جمعه میاندوآب بر لزوم حمایت از تولیدات داخلی و بومی تأکید و تصریح کرد: خودتحقیری و بها ندادن به تولیدات داخلی باعث خروج ارز از کشور می‌شود، پس لازم است تولیدکننده ‌برای ارتقای کیفیت تلاش کند، در کنار آن مردم به محصولات داخلی عنایت خاص داشته باشند، تا فرصت اشتغال برای کارگر ایرانی فراهم شود.

انتهای پیام
captcha