ائمه جمعه نقش مهمی در روشنگری جامعه دارند
کد خبر: 4113378
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

ائمه جمعه نقش مهمی در روشنگری جامعه دارند

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با قدردانی از تلاش‌های جامعه روحانیت گفت: امروزه علما و ائمه جمعه در سنگر نماز جمعه نقش مهمی را در عرصه روشنگری، تبیین مسائل دینی، گسترش ارزش‌های انقلاب، پیوند میان مردم، روحانیت و نظام ایفا می‌کنند.

معارفه امام جمعه سقز

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، امروز، 19 دی‌ماه در مراسم معارفه امام جمعه سقز با گرامیداشت یاد و خاطره ماموستایان محمدی و حسین‌زاده، امام جمعه های فقید سقز، اظهار کرد: ماموستا حسینی، امام جمعه پیشین سقز، فردی وارسته و باتقوا و ماموستا محمود ابن‌الخیاط هم فردی متقی و عالم است که امیدواریم بتوانیم از حضور این عالم دینی نهایت بهره را ببریم.

وی نماز جمعه را یک اجتماع دشمن‌شکن، تحرک‌بخش و جایگاهی برای برملا کردن نقشه‌های دشمنان ذکر کرد و افزود: حضور در مسجد سبب تقویت معنویات، تعالی و عزت مسلمانان و آبادانی و رونق می‌شود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با قدردانی از تلاش‌های جامعه روحانیت استان بیان کرد: امروزه علما و ائمه جمعه در سنگر نماز جمعه نقش مهمی را در روشنگری، تبیین مسائل دینی، گسترش ارزش‌های انقلاب، پیوند میان مردم و روحانیت و نظام ایفا می‌کنند.

بهزاد رحیمی، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه برای خدمت رسانی و توسعه شهرستان بیش از گذشته تلاش خواهد شد، اظهار کرد: تلاش مسئولان در شهرستان سقز نسبت به گذشته چند برابر افزایش یافته است.

وی افزود: روحانیان، راهبران و مشاوران معنوی و دینی جامعه و دارای جایگاه و پایگاه رفیعی در جامعه هستند لذا همگان باید از وجود این بزرگان دینی بهره کافی و وافی را ببریم.

ماموستا ابن‌الخیاط، امام جمعه سقز در این مراسم، رضایت خداوند، مردم، نظام اسلامی و پیروی از قانون را سرلوحه برنامه‌های خود برشمرد و از ماموستایان خواست در بحث تعدد نماز جمعه به اهمیت ضرورت و نیاز توجه کنند.

یادآور می‌شود؛ ماموستا «محمود ابن‌الخیاط» با امضای حکم از سوی نماینده ولی‌فقیه در کردستان به عنوان امام جمعه جدید سقز معرفی و از خدمات دینی ماموستا «سیدحسین حسینی»، امام جمعه پیشین این شهر قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha