اعلام جزئیات دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس در شیراز
کد خبر: 4113442
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲

اعلام جزئیات دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس در شیراز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس به تشریح جزئیات برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس پرداخت و گفت: همزمان با این نمایشگاه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی نیز برپا خواهد شد.

سیدمؤید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سیدمؤید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس امروز، ١٩ دی‌ماه در نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، هتلداری و تجهیزات وابسته سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی بیان کرد: این نمایشگاه در دهه ٧٠ به عنوان بازار گردشگری خاورمیانه برگزار و با یک دوره وقفه ٥ ساله مجددا تحت عنوان نمایشگاه گردشگری پارس فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: بنا بود نمایشگاه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، هتلداری و تجهیزات وابسته سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی در آذرماه برگزار شود اما بنا به دلایلی به تعویق اقتاد و از فردا به مدت ٤ روز با حضور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ساعت ١٦در محل نمایشگاههای بین‌المللی فارس برگزار می‌شود.

محسن‌نژاد با یادآوری اینکه نمایشگاه مذکور در بخش‌های مختلفی از جمله گردشگری مذهبی برپا می‌شود، اظهار کرد: این نمایشگاه قبلا در سطح ملی برگزار می‌شد اما طی سال‌های اخیر به بین‌المللی ارتقا یافت و امسال هم تلاش کردیم تا از چند کشور عمان، عراق، ترکیه، تاجیکستان و قطر نیز شرکت‌کننده داشته باشیم. اگرچه نمایشگاه بین‌المللی است اما امسال با توجه به اتفاقاتی که در کشور افتاده، احتمالا شرکت کننده خارجی نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به چرایی اصرار بر برگزاری نمایشگاه علی‌رغم اینکه ماه آینده هم همین نمایشگاه در تهران برگزار می‌شود، گفت: برند گردشگری پارس از این استان شکل گرفته و اگر این نمایشگاه برگزار نمی‌شد سال آینده با مشکلاتی مواجه می‌شدیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با بیان اینکه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی هم با حضور ٢٧ استان برگزار می‌شود، گفت: شرکت‌های حمل و نقل ریلی، هوایی، زمینی، آژانس‌های مسافرتی، هتلداران، انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات گردشگری، سرمایه گذاران بخش خصوصی اتاق بازرگانی و بانک‌ها در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

محسن‌نژاد با تصریح اینکه نمایشگاه‌های گردشگری، رویدادی برای تبادل نظر و مشارکت در حوزه گردشگری تشکیل می‌شود، گفت: در این نمایشگاه یکسری رویدادهای آموزشی نیز اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: رویدادهای نمایشگاهی معمولا با همکاری بخش خصوصی اجرایی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد ۱۰ ماهه این اداره‌کل پرداخت و گفت: طی این بازه زمانی ٢٣ واحد گردشگری شامل ٢ هتل، ٦ اقامتگاه سنتی، اقامتگاه بومگردی و چند مجتمع گردشگری به مجموع واحدهای گردشگری فارس اضافه شده است.

محسن‌نژاد اظهار کرد: در بعد میراث فرهنگی نیز تهیه ٣٠ پرونده آثار تاریخی غیر منقول برای ثبت در فهرست ملی، ١١ آثار تاریخی منقول، تهیه ١٥ پرونده آثار معنوی، تهیه ۸ پرونده آثار طبیعی، ٣ اثر تعیین حریم، حفاظت و مرمت اشیای تاریخی و فرهنگی ٥٠٠ شی تاریخی و ساماندهی ٢٢٥٠ اشیاء فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس یادآور شد: تلاش شده است تا از ظرفیت بخش‌های خصوصی برای ایجاد موزه استفاده کنیم که تاکنون دو مورد راه‌اندازی شده است.همچنین مقرر شده بود که فاز یک باغ موزه مشاهیر تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد اما به دلیل بحث تملک، احتمالا با تاخیر زمانی مواجه شویم.

وی همچنین از هماهنگی برای پذیرایی از مسافران نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: نوروز ١٤٠١ موفق‌ترین و شاخص‌ترین استان کشور به دلیل رویکرد و هماهنگی که در استان وجود داشت، بودیم. تلاشمان این بود تا تمرکز را از شیراز به سایر شهرستان‌ها ببریم. اطلاع‌رسانی‌ها سبب شد تا توزیع سفر انجام شود.

یادآور می‌شود، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، هتلداری و تجهیزات وابسته سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی از ۲۰ تا ۲۳ دی‌ماه در محل نمایشگاه‌های دائمی فارس برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha