جمهوری اسلامی ایران؛ پنجره‌ای برای حمایت از مقاومت گشود
کد خبر: 4113708
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱

جمهوری اسلامی ایران؛ پنجره‌ای برای حمایت از مقاومت گشود

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان اينکه تنها جمهوری اسلامی ایران بود که پنجره‌ای را برای حمایت از مقاومت باز کرد، گفت: حمایت از مقاومت، مقابله با تروریسم است.

ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایرانبه گزارش ایکنا، به نقل از ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی، ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، امروز ۲۰ دی‌ماه در دیدار با فرماندار شهرستان مرزی درمیان اظهار کرد: انقلاب‌های زیادی را در افغانستان،‌ سودان و پاکستان،‌ ترکیه و مصر ما شاهد بودیم، اما هیچ کدام موفق نشدند چون بعد از مدتی از مسیر اصلی خود منحرف شدند اما در جمهوری اسلامی ایران، جریان به خاطر رهبری‌های داعیانه این کشور فرق دارد.

وی با بیان اینکه ما انقلاب اسلامی ایران را انقلاب خود می‌دانیم چرا که تاثیر آن را در کشور فلسطین مشاهده‌ کرده‌ایم، افزود: البته جای تاسف است که حق مطلب درباره انقلاب اسلامی ایران بیان نشده و بسیاری از جوانان و ملت‌ها، این انقلاب را نمی‌شناسند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان ویژگی‌های شاخص سردار سلیمانی، بیان کرد: سردار  سلیمانی شاگرد این مکتب اسلامی و به بهترین شکل، نماینده نظام بود؛ همیشه طرفدار وحدت بوده و هیچ تفاوتی بین شیعه و سنی قائل نبود.

به گفته وی، تنها جمهوری اسلامی ایران بود که پنجره‌ای را برای حمایت از مقاومت باز کرد؛ حمایت از مقاومت، مقابله با تروریسم است؛ برخی سران کشورهای عربی حتی نسبت به مقاومت بی طرف هم نیستند و با مقاومت می‌جنگند اما ایران در این زمینه یک نقش عظیم ایفا کرد.

ابوشریف با تاکید بر اینکه حاج قاسم کاری کرد که غزه به عنوان یک منطقه صفر از نظر نظامی، به پایگاه پیشروی مقاومت تبدیل شد و در پنج جنگ توانست رژیم صهیونیستی را شکست دهد، اظهار کرد: امروز حزب‌الله لبنان به یک قدرت بسیار عظیم در جنوب لبنان و شمال فلسطین تبدیل شده و یک خطر بزرگ برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مقاومت و تبدیل محور مقاومت برای ایستادگی در مقابل آمریکا بسیار سخت بود، تصریح کرد: عربستان با صدها میلیارد دلار ابزار جنگی خرج کرد اما مردم یمن با ابزار ساده جنگیدند اما اکنون پهپاد ساخته‌اند.

عدم وجود شناخت دقیقی از فرهنگ مقاومت در بین جوانان کشور 

حجت‌الاسلام علی محقی، سرپرست ستادکانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی نیز در این دیدار گفت: یکی از رسالت های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد توسعه فرهنگ در محلات و مساجد است.

وی بیان کرد: در راستای پیگیری پیوست فرهنگی به دنبال ارتباط سازنده با کشورهای اسلامی هستیم و ایجاد ارتباط مثبت و موثر با موسسات فرهنگی و مجموعه های مقاومت جز اهداف اصلی ما در استان است.

محقی با اشاره به اینکه شناخت دقیقی از فرهنگ مقاومت در بین جوانان کشور وجود ندارد، گفت: خراسان جنوبی در بُن بست تعاملات بین المللی به ویژه حوزه فرهنگی قرار دارد و سفر فعالان حوزه مقاومت به خراسان جنوبی قطعا تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی بنیانگذار فرهنگ مقاومت بوده است، اظهار کرد: از سال‌های گذشته خراسان جنوبی علمدار حوزه مقاومت بوده است و بسیاری از جوانان ما در حوزه مقاومت فعالیت دارند و برای شناخت فرهنگ مقاومت باید یک سری ارتباطات شکل بگیرد.

سرپرست ستادکانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری همایش شهید القدس در استان، یادآور شد: این همایش‌ها به برقراری ارتباطات کمک کرده و امیدواریم این ارتباط هر چه سریع تر شکل گیرد و بتوانیم فرهنگ مقاومت را به نسل جوان منتقل کنیم.

انتهای پیام
captcha