سومین پویش «کودکان سایبری» در فارس به راه افتاد
کد خبر: 4113758
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸

سومین پویش «کودکان سایبری» در فارس به راه افتاد

رئیس پلیس فتا استان فارس از راه‌اندازی سومین پویش مردمی «کودکان سایبری» با هدف افزایش آگاهی عمومی پیرامون مخاطرات فضای مجازی برای کودکان خبر داد.

پویش «کودکان سایبری»، استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از معاونت اجتماعی پلیس فارس، امیرحسین سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس امروز، 20 دی از راه‌اندازی سومین پویش مردمی «کودکان سایبری» با هدف افزایش آگاهی عمومی پیرامون مخاطرات فضای مجازی برای کودکان خبر داد و گفت: این پویش از امروز آغاز شده و تا 29 دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی بیان اینکه پویش کودکان سایبری، سراسری است، بیان کرد: افزایش نفوذ اینترنت در سطح جامعه موجب شده استفاده کودکان از فضای مجازی به دلایل مختلف از جمله سرگرمی و بازی، دیدن پویانمایی، ارتباط با همسالان خود در فامیل و دوستان خانوادگی و آموزش مجازی کلاس‌های رسمی و غیررسمی افزایش پیدا کند.

سلیمانی به نقش کلیدی خانواده‌ها در آموزش کودکان اشاره کرد و گفت: باید نحوه فرزندپروری سایبری در خانواده‌ها شکل بگیرد و تنها راه‌حل این مشکل افزایش دانش سایبری خانواده‌ها و همراهی با فرزندانشان در فضای مجازی است.

رئیس پلیس فتا استان فارس ادامه داد: در حال حاضر در زمینه فرزندپروری سایبری و آموزش کودکان سایبری با چالش‌هایی از قبیل شکاف دیجیتال والدین و کودکان و عدم آشنایی خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی مواجه هستیم و هدف از برگزاری پویش توجه به این چالش‌ها است.

وی بیان کرد: کافی نبودن آشنایی خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی و راهکارهای درست و ایمن، خسارات مادی و معنوی بعضا جبران ناپذیری می‌تواند برای کودکان به همراه داشته باشد.

سلیمانی افزود: با توجه به شرایط موجود و لزوم ارتقای آگاهی‌های اجتماعی در خصوص کاربران، ایمنی کودکان در فضای مجازی، طرح حاضر با رویکرد استفاده از ظرفیت‌ها و مشارکت‌های عمومی در قالب پویش مردمی کودکان سایبری در سراسر کشور آغاز شده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: هموطنان می‌توانند برای بهره برداری از محتواهای تولید شده در تمامی حوزه های سایبری به خصوص مطالب تولید شده با موضوع کودکان سایبری به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir/CYBERKIDS مراجعه و  با همراهی این پلیس در این پویش، حامی کودکان در فضای مجازی باشند.

انتهای پیام
captcha