برگزاری جشن «یاس نبوی» در کردستان به زمانی دیگر موکول شد
کد خبر: 4113875
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۵

برگزاری جشن «یاس نبوی» در کردستان به زمانی دیگر موکول شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: برگزاری مراسم جشن «یاس نبوی» به‌دلیل برودت هوا و تعطیلی دستگاه‌های اجرایی استان به تاریخ دیگری موکول شد.

علی‌اصغر دریاییعلی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان گفت: برگزاری جشن «یاس نبوی» به‌دلیل برودت هوا و تعطیل دستگاه‌های اجرایی استان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، 21 و 22 دی‌ماه به تاریخ دیگری موکول شد که تاریخ برگزاری این مراسم متعاقبا اعلام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: این مراسم با محتوای اجرای موسیقی سنتی، دف‌نوازی و پخش نماهنگ و فیلم کوتاه میزبان مردم شهر سنندج خواهد بود.

وی ادامه داد: با همکاری انجمن موسیقی استان کردستان و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراسم ویژه‌ای به‌مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س) با شعار «زن ـ عفت ـ افتخار» تقدیم همه بانوان استان کردستان می‌شود.

دریایی با قدردانی از همه فعالان و هنرمندان عرصه موسیقی کردستان به‌ویژه گروه موسیقی بانوان شهر سنندج، افزود: گروه موسیقی بانوان شهر سنندج با اجرای موسیقی سنتی در این برنامه هنرنمایی خواهند کرد. قدردانی و تجلیل از تعدادی از بانوان نمونه کارآفرین و شاغل عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی همراه با انتقال تجربه موفق زن کارآفرین نیز از برنامه‌های اصلی این جشن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با قدردانی از بانوان هنرمند و فعال عرصه رسانه و قرآن و مسجد افزود: بانوان و زنان به‌عنوان نیمی از جامعه هم از جهت هنرنمایی در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه و هم از جهت همسرداری و هدایت خانواده رسالتی خطیری برعهده دارند. وظیفه ماست در مناسبت‌های مختلف از این بانوان و زنان کارآفرین در عرصه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی تجلیل و هراز چندگاهی زنان نمونه کارآفرین را به جامعه به‌عنوان اسوه‌های تلاش، اخلاق و رفتار معرفی کنیم.

دریایی یادآور شد: رونمایی از تابلوی قرارگاه فرهنگی ـ اجتماعی توانمندسازی زنان کردستان با حضور مقامات و زنان فعال عرصه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های این جشن است.

انتهای پیام
captcha