آغاز ثبت‌نام دوره‌های سوادآموزی در کردستان
کد خبر: 4114089
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

آغاز ثبت‌نام دوره‌های سوادآموزی در کردستان

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش‌ و‌ پرورش کردستان با اشاره به تداوم زمان ثبت‌نام دوره‌های سوادآموزی تا ۱۵ اسفندماه سال جاری، از بی‌سوادان و کم‌سوادان ۱۰ تا ۴۹ سال استان خواست برای آموزش در کلاس‌های سوادآموزی ثبت‌نام و شرکت کنند.

غلامعلی کرمی‌نیاز، سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش‌و‌پرورش کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، غلامعلی کرمی‌نیاز، سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش‌ و‌ پرورش کردستان امروز، 22 دی‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان از آغاز ثبت‌نام دوره‌های سوادآموزی در استان خبر داد و گفت: تداوم زمان ثبت‍‌‌‌نام دوره‌های سوادآموزی تا ۱۵ اسفندماه سال جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق، مدارس و آموزش‌دهندگان مستقر در نقاط شهری و روستایی آماده ثبت‌نام از سوادآموزان هستند، افزود: با توجه به تأخیر صورت گرفته در زمان‌بندی ثبت‌نام، افراد تا ۱۵ اسفندماه سال جاری فرصت دارند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش‌ و‌ پرورش کردستان میزان حجم ابلاغی سال جاری استان برای پوشش دوره‌های سوادآموزی را ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر ذکر و بیان کرد: از این تعداد پنج هزار نفر برای پوشش دوره سوادآموزی، چهار هزار نفر برای دوره انتقال و ۳۸۰۰ نفر برای دوره تحکیم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این معاونت در نظر دارد براساس شیوه‌نامه مدیریت و راهبری فعالیت‌های سوادآموزی ابلاغی سازمان نهضت سوادآموزی، با مشارکت شرکا و دستگاه‌های همکار و بهره‌گیری از ظرفیت درون و برون سازمانی، نسبت به جذب و آموزش جامعه هدف اقدام کنند.

کرمی‌نیاز مهم‌ترین اولویت کاری فعلی این حوزه را شناسایی، جذب و ثبت‌نام و آموزش سوادآموزان ذکر کرد و گفت: تحقق این هدف نیازمند عزم عمومی است، همدلی مجموعه باعث پیشبرد برنامه ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری کلاس‌های سوادآموزی به شیوه تلفیقی برگزار می‌شود، از اهتمام و زحمات مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان، مسئولان سوادآموزی شهرستان‌ها و مناطق، دست‌اندرکاران امر و به ویژه آموزش‌دهندگان پر تلاش در جهت پیگیری اقدامات و پوشش حجم ابلاغی تشکر و ابراز امیدواری کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های در اختیار، برنامه‌ها محقق شود.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش‌ و‌ پرورش کردستان از هم استانی‌های عزیز خواست افراد بی‌سواد و کم‌سواد را برای ثبت‌نام به کلاس‌های سوادآموزی هدایت کنند تا با همکاری دستگاه‌ها و تلاش آموزش‌دهندگان و دست‌اندرکاران امر حجم پوشش ابلاغی در دوره‌های سواد آموزی محقق و بی‌سوادی در سطح استان ریشه‌کن شود.

انتهای پیام
captcha