ریشه اهانت به رهبر معظم انقلاب عناد با اسلام است/ جزایر سه گانه، ملک ابدی ایران
کد خبر: 4114253
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
خطیب جمعه تهران:

ریشه اهانت به رهبر معظم انقلاب عناد با اسلام است/ جزایر سه گانه، ملک ابدی ایران

حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران، با اشاره به حریم شکنی مقام معظم رهبری در فرانسه گفت: دشمنان می خواهند چراغ اسلام را خاموش کنند و این چراغ به فضل خدا خاموش شدنی نیست و لذا ریشه این اهانت ها عناد با اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خاتمی

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری امروز 23 دی، در خطبه اول نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک میلاد فرخنده حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) در روایتی می فرمایند کسی که بتواند عبادتش را خالصانه به نزد خدا ببرد، خداوند نیز بهترین مصلحت را برای او رقم می زند.

وی افزود: منطوق این روایت آن است که اگر با خدا صادق و روراست باشید، بهترین را می‌بینید و از خدا دریافت می‌کنید. مفهوم این روایت نیز این است که اگر با خدا ناخالصی داشتید هر گرفتاری پیش آمده را از خودتان بدانید نه دیگران.

خاتمی اظهار کرد: اهل بیت(ع) به طور کلی و حضرت زهرا(س) به طور خاص، محور وحدت جهان اسلام هستند. معنی محور وحدت بودن آن است که جهان اسلام در فضل و کمال و معنویت این گلهای بی خار جهان هستی را قبول دارند و شیفته آنها هستند. البته شیعه آنها را امام می‌داند اما برخی نیز که آنها را امام نمی‌دانند، آنها را در خوبی و فضیلت بی نظیر می‌دانند و لذا اینها محور وحدت هستند.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: نمونه بارز این جایگاه اهل بیت(ع)، روایت ثقلین است که در کتب معتبر اهل سنت و شیعه آمده است که پیامبر(ص) دو یادگار از خود به جای گذاشتند؛ قرآن و عترت. این حدیث در 22 کتاب از کتب عالمان اهل سنت آمده است و این را پیامبر(ص) در یک جا بیان نفرموده‌اند بلکه در شش جا فرموده‌اند؛ غدیر خم، عرفه، حجة‌الوداع، مسجد خیف، بازگشت از طلئف و بیماری منجر به ارتحال ایشان.

وی یادآور شد: ویژگی برجسته حضرت زهرا(س) تأکید فوق‌العاده خداوند و پیامبر اکرم(ص) بر شخصیت ایشان است. ایشان شریک آیه تطهیر، آیه مباهله و آیه ایثار است. او کوثر است و حتی عالمان اهل سنت نیز بر این مسئله تأکید دارند. حضرت زهرا(س) 18 بهار را بیشتر ندید اما برای بشریت درسهای ماندنی تا ابد باقی گذاشتند.

خاتمی ابراز کرد: در 40 روایت در کتب اهل سنت آمده اسنت که وقتی حضرت فاطمه (س) می‌آمد پیامبر(ص) به او خوش آمد می‌گفت و به استقبال دخترشان می‌رفتند و دست او را می‌بوسیدند. در 36 روایت نیز به تعبیر فاطمه پاره تن من است از سوی پیامبر(ص) اشاره شده است. همچنین در برخی کتب اهل سنت از حضرت فاطمه زهرا(س) تعبیر به «سیده النسا العالمین» و «سیده النسا اهل الجنه» شده است. لذا محبت حضرت زهرا(س) محور وحدت جهان اسلام است و امروز را شیعه و سنی باید جشن بگیرند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه محبت میان پیامبر(ص) و حضرت زهرا(س) عاطفی نبود و بلکه مکتبی بود، گفت: عده‌ای نزد پیامبر(ص) بودند که پیامبر از آنها پرسید بهترین مسئله برای زن چیست که کسی پاسخی نداشت. حضرت علی(ع) به منزل نزد حضرت زهرا(س) رفت و این سؤال را پرسید که ایشان در پاسخ فرمودند که بهترین چیز این است که زن حریم عفاف و حجاب را حفظ کند.

بنابراین گزارش حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به چهار مناسبت در پیش رو در دی ماه گفت: اولین مناسبت، ولادت امام راحل (ره) است؛ امام عزیزی که حق عظیم بر گردن ما دارد. حاکمیت اسلام، استقلال ایران، آزادی ملت ایران هدیه او و جمهوری اسلامی ایران یادگار ارزشمند امام(ره) است که فرمودند: «در میان شما باشم یا نباشم نگذارید انقلاب به دست نامحرمان بیفتد.» که الحمدلله تا به امروز شما مردم خوب به این وصیت امام(ره) عمل کردید و انشالله خواهید کرد.

وی دومین مناسبت را سالروز انتصاب مقام معظم رهبری به امامت جمعه تهران از سوی امام راحل در 24 دی 1358 خواند و گفت: آرزو داریم بار دیگر از این تریبون نماز جمعه شاهد خطبه های پرشور، حماسی و الهام بخش معظم له باشیم.

خاتمی بیان کرد: سومین مناسبت سالروز فرار شاه خائن در 26 دی 1357 است؛ جنایتکاری که 37 سال دین ستیزی، آزادی ستیزی، استقلال ستیزی، مردم ستیزی و اخلاق ستیزی منش او بود و سرانجام ملت با خروش دهها میلیونی او را از کشور راندند.

خطیب جمعه تهران 27 دی، سالروز شهادت فدائیان اسلام به دست مزدوران پهلوی در سال 1334، را چهارمین مناسبت در پیش خواند و گفت: به حق این شهیدان نوری در ظلمت حکومت سیاه طاغوت بودند.

خاتمی اظهار کرد: در هفته و روزهایی گذشت مقام معظم رهبری سه دیدار بسیار مهم با اقشار مختلف داشتند. اولین دیدار بانوان با ایشان بود که مطالب مهم و کلیدی را بیان فرمودند. بیت الغزل فرمایش آقا این بود که اسلام شخصیت زن را احیا کرد و این چنین تبیین کرد که زن و مرد در سلوک الی الله بالسویه راه برای آنها باز است. در این راه زن و مرد می توانند خود را به قله برسانند.

وی ادامه داد: در عرصه وظایف و اختیاراتی که زن و مرد دارند، تفاوت وجود دارد که بر مبنای اعتدال است. غرب زن اسیر می خواهد. آنچه از زن در غرب مطرح است استفاده ابزار از زن است. او را برای کار می خواهند چون ارزان است یا زن را برای ارضای غریزه جنسی می خواهد. این فقط اسلام است که می گوید زن، شخصیت خود را بشناس که گوهر قیمتی هستی و حجاب را در همین راستا مطرح می کند؛ برای حفظ گوهر شخصیت زن.

خاتمی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم در 19 دی فرمودند می خواهند اینطور القا کنند که اغتشاشات به علت ضعفهای مختلف اقتصادی و غیر اقتصادی است در حالی که بر عکس است. اینها به صحنه آمدند که نقاط اقتدار ایران را بزنند و نیامدند به ضعفها اعتراض کنند. برای اعتراض به ضعفها که سطل زباله را آتش نمی کشند. آنچه اینها آمدند امنیت را در حقیقت هدف قرار دادند. پلیس کشی و بسیجی کشی یعنی چی؟ جز هدف قرار دادن امنیت کشور است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: نکته دیگری که رهبر معظم انقلاب بسیار بر آن عنایت داشتند این بود که دشمن با تبلیغات و دروغ کار خود را پیش می برد. در یک مدت کوتاه 38 هزار دروغ رسانه های غربی گفتند. گویا خوراک اینها دروغ است و فرمودند شما هم جهاد تبیین داشته باشید.

وی یادآور شد: جهاد تبیین یعنی هر کسی به اندازه شعاعی که دارد عمل کند نه فقط منبری ها. حوزه، دانشگاه، صدا و سیما و هر کسی که شنونده ای دارد باید جهاد تبیین را در خانواده انجام دهد.

خاتمی با اشاره به حریم شکنی مقام معظم رهبری در فرانسه گفت: آن نشریه ای که این غلط را کرده نشریه ای مبتذل است و بارها و بارها در آستانه تعطیلی بوده و این نشریه عددی نیست که این همه جمعیت به خاطر آن به صحنه بیاید. دو چیز مهم است که ما به خاطر آنها به صحنه آمدیم و امروز هم کل ملت ایران راهپیمایی می کنند. باید دید ریشه کجاست. ریشه این است که می خواهند اسلام را بزنند. ما برای اسلام جان می دهیم و فدای اسلام هستیم.

خطیب جمعه تهران افزود: دشمنان می خواهند چراغ اسلام را خاموش کنند و این چراغ به فضل خدا خاموش شدنی نیست. لذا ریشه این اهانت ها عناد با اسلام است.

وی تصریح کرد: حال چرا امام(ره) و مقام معظم رهبری مورد هجمه اینها هستند؟ چون اینها از اسلام دم می زنند. امام(ره) فرمودند تمام مقصد ما مکتب ماست. لذا اینها از اسلام کینه دارند. رهبر معظم انقلاب تمام شیفتگی خود را به اجرای اسلام نشان می دهند. ایشان نگذاشتند پرچمی که امام(ره) برافراشت زمین بماند. لذاست که کینه دارند و کینه آنها هم تا نظام اسلامی برپاست ادامه دارد و تنها راه نیز استقامت است؛ « فَاستَقِم كَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَكَ».

خاتمی با اشاره به جعل نام خلیج فارس از سوی برخی کشورهای عربی گفت: در قدیمی ترین سندها این آبراه خلیج فارس نامیده شده و در واقع به نام یک ملت است. این خلیج، ایرانی بوده، هست و خواهد بود، آن چنان که جزایر سه گانه ملک ابدی ایران است و هیچکس حق دست درازی ندارد و این یک هشدار جدی است. آنچنان که تا الان نتوانستید حرف آنها را هم حق ندارید بزنید.

خطیب جمعه تهران با اشاره به اعمال تحریم های جدید در روزها و ماههای گذشته اظهار کرد: اروپا و آمریکا و نوچه های آنها مسابقه در تحریم گذاشته اند. هدف شما از این تحریم ها چیست؟ به نظر می رسد هدف آنها انزوای ایران است اما آیا به این هدف رسیدید؟ ایران بی اعتنا به تحریمهای شما راهش را به فضل خدا دنبال می کند و به پیشرفتهای شایان هم رسیده و خواهد رسید.

وی افزود: این چه حماقتی است که انجام می دهید؟ شما خودتان می بینید هر شخص و نهادی را که تحریم می کنید او محبوب مردم می شود که مورد بغض شما قرار می گیرد. پس استکبارستیزانه و با قوت راه خود را ادامه دهید. گویا هیچ مسئله ای جز تحریم ایران و شخصیتهای ایرانی ندارند و ایران اسلامی هم سربلند به راهش ادامه می دهد.

خاتمی یادآور شد: شب گذشته مجلس عوام انگلیس سپاه پاسداران را جزو گروه های تروریستی اعلام کرد و آن را تصویب کرد. این هم یکی از پرونده های سیاه و ننگین انگلیس است. سپاه پاسداران و مجموعه نیروهای مسلح کشور، بازوهای پرتوان این ملت هستند، یعنی می خواهید بگویید ملت ایران تروریست است، ای تروریست پرورها. حق شماست که مردم ایران شعار «مرگ بر انگلیس» بدهند.

وی با اشاره به هشدارها در خصوص موج هشتم کرونا گفت: این موج در دنیا آمده و در ایران هم آمده است. مسئولان دلسوز بهداشت کشور انتظار دارند دستورالعملهای بهداشتی رعایت شود تا انشالله بدون آسیب یا آسیب کمتر این موج هشتم را پشت سر بگذرانیم و انشالله پشت سر می گذرانیم.

انتهای پیام
captcha