الگوبرداری از سبک زندگی فاطمی موجب سعادتمندی می‌شود
کد خبر: 4114329
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲

الگوبرداری از سبک زندگی فاطمی موجب سعادتمندی می‌شود

امام جمعه سنندج الگوبرداری از سبک زندگی فاطمی را موجب سعادتمندی انسان در دنیا و قیامت ذکر کرد و گفت: سراسر زندگی حضرت فاطمه(س) درس است و باید از آن الگو بگیریم.

فایق رستمی امام جمعه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج امروز، 23 دی‌ماه در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج با محکوم کردن توهین نشریه شارلی ابدو فرانسوی به مرجعیت دینی گفت: کسانی که ادعای تمدن و دموکراسی را در جهان دارند به راحتی مقدسات دینی را مورد اهانت قرار می‌دهند، اما مسلمانان به واسطه احترام دین اسلام هیچگاه به باور و عقیده دیگر ادیان توهین نمی‌کنند.

وی افزود: در دنیای پر از آسیب، فساد و ابتذال، یاوری جز دین اسلام برای انسان نیست، دشمنان اسلام نیز خود به این حقیقت رسیده‌اند براین اساس بوده که همواره به دنبال ایجاد فتنه و توطئه علیه مسلمانان هستند.

امام جمعه سنندج با تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن و مادر، اظهار کرد: طبق فرموده پیامبر اسلام(ص)، هر کسی به فاطمه(س) بی‌احترامی کند، گویی به حضرت محمد(ص) بی‌حرمتی کرده است و این نشان از جایگاه والای این بانوی بزرگوار دارد.

وی به جایگاه رفیع زنان در دین اسلام اشاره کرد و گفت: زنان مسلمان باید قدر خود را بدانند و با پیروی از دستورات خداوند و پیامبر(ص)، فرزندانی سالم و با ایمان تربیت کنند.

ماموستا رستمی بیان کرد: در تاریخ بشریت سرگذشت بانوان بزرگی بیان شده که زندگی و رفتار هر یک از آنها الگوی کاملی برای زندگی سعادتمندانه است و باید بانوان مسلمان سبک و رویه زندگی آنان را الگوی رفتار خود قرار دهند.

وی الگوبرداری از روش و سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا را موجب سعادتمندی انسان در دنیا و قیامت ذکر کرد و گفت: سراسر زندگی حضرت فاطمه در جایگاه دختر بودن، همسربودن، مادربودن و بندگی پروردگار درس است و باید از آن الگو بگیریم.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه مدیران نظام اداری عامل پیشرفت یا عقب‌ماندگی هر کشوری هستند، گفت: در این راستا مدیران اداری در طول دوران خدمتگزاری خود باید برای رساندن کشور به رشد و توسعه تمام تلاش خود را به کارگیرند.

وی دین اسلام را دین غمخواری برای مردم دانست و یادآور شد: مسئولان با دلسوزی و غمخواری نسبت به ملت، تلاش خود را برای آبادانی و توسعه کشور بکار گیرند که رضایت و پشتیبانی مردم را به دنبال دارد.

انتهای پیام
captcha