نخستین رویداد «مشق مادر» در خراسان‌شمالی برگزار شد
کد خبر: 4114554
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰

نخستین رویداد «مشق مادر» در خراسان‌شمالی برگزار شد

رویداد ملی بداهه‌نویسی «مشق مادر» همزمان با سایر استان‌ها روز گذشته، ۲۳ دی‌ماه به‌مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س) در خراسان شمالی برگزار شد.

اکرم صدیقی، رئیس حوزه هنری خراسان شمالیاکرم صدیقی، رئیس حوزه هنری خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان، با اشاره به اینکه رویداد بداهه‌نویسی «مشق مادر» برای اولین‌بار در استان برگزار شده است، اظهار کرد: این رویداد ویژه بانوان خوش‌نویس برگزار شده که آنها از شهرستان‌های ‌شیروان، اسفراین، راز، مانه و سملقان در این رویداد شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: آثار تولیدی پس از جمع‌آوری از سوی حوزه‌ هنری، نگهداری و برای داوری به دبیرخانه جشنواره که حوزه هنری استان قزوین است، ارسال می‌شود. 

صدیقی افزود: در مراسم اختتامیه مشق مادر، ۱۵ هنرمند برتر از جوایز ۵۰ میلیون ریالی و ۱۰۰ هنرمند منتخب نیز از جوایز نقدی پنج میلیون ریالی برخوردار می‌شوند و هیچگونه محدودیت سنی نیز برای شرکت‌کنندگان در این رویداد ملی وجود نداشته است.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی با تأکید براینکه خوش‌نویسانی که در این رویداد شرکت کردند دارای سطح ممتاز هستند، اضافه کرد: از ۳۰ بانوی خوش‌نویس استان در این رویداد دعوت به‌عمل آمد که بیش از ۲۰ نفر در این رویداد حاضر شدند.

خلیل رستمی، رئیس انجمن خوش‌نویسان خراسان شمالی، با اشاره به اینکه این رویداد در رشته‌های نستعلیق و شکسته‌نستعلیق شامل کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین آیات و اشعار با موضوع مقام زن و مادر برگزار شد، افزود: همزمان با سایر استان‌ها اشعار، آیات و... در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.

رئیس انجمن خوش‌نویسان خراسان شمالی تأکید کرد: با توجه به حضور بانوان از شهرستان‌های مختلف استان نشان از استقبال مناسب بانوان از این رویداد دارد و امیدواریم رویدادهای بیشتری در این حوزه برگزار شود.

رستمی در پایان گفت: در دوران کرونا چنین رویدادهایی برگزار نشده است و همین موضوع موجب استقبال بانوان خوش‌نویس استان شد. برگزیده شدن برای شرکت‌کنندگان اهمیت زیادی نداشته و هدف اصلی برای آنها استفاده از تجربیات یکدیگر بوده است.

انتهای پیام
captcha