دانشکده علوم قرآنی کردستان در اختیار پارک علم و فناوری قرار می‌گیرد
کد خبر: 4114607
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴

دانشکده علوم قرآنی کردستان در اختیار پارک علم و فناوری قرار می‌گیرد

استاندار کردستان گفت: دانشکده علوم قرآنی از مصوبات رهبری در ۱۳ هکتار ساخته شده است که در اختیار پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دارای قابلیت توسعه قرار می‌گیرد.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، ۲۴ دی‌ماه در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه کردستان که با حضور وزیر علوم در این دانشگاه  برگزار شد، گفت: دانشگاه کردستان به عنوان یکی از محورهای اصلی رشد و توسعه استان است و این توسعه جز با مداخله و مشارکت جامعه علمی استان میسر نخواهد بود.

وی بهره‌گیری از جامعه علمی دانشگاه کردستان در کارگروه‌های مختلف استان را مبنای دید علمی رشد و توسعه استان ذکر کرد و افزود: همراهی و همدلی جامعه و گروه‌های علمی دانشگاه کردستان لازمه ادامه راه پیشرفت و توسعه دانشگاه در دوران مدیریت جدید است.

استاندار کردستان با اشاره به معارفه سرپرست جدید پارک علم و فناوری استان، بیان کرد: تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان ۴۹ شرکت و واحدهای فناور نیز ۱۴۲ واحد می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه اگرچه روند عملکرد پارک علم و فناوری استان مثبت و رو به رشد است، اما می‌طلبد که این روند بیشتر افزایش ییابد، گفت: ساختمان پارک علم و فناوری استان با پنج هزار و ۶۰۰ مترمربع مساحت در دهه فجر افتتاح می‌شود.

زارعی‌کوشا افزود: در سفر رئیس جمهور به استان ۱۶۱ میلیارد تومان پروژه برای دانشگاه کردستان مصوب شد که تاکنون ۳۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافته و این میزان دو برابر تخصیص اعتبار در سایر بخش‌ها است.

وی اظهار کرد: دانشکده علوم قرآنی از مصوبات رهبری در ۱۳ هکتار ساخته شده است که در اختیار پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دارای قابلیت توسعه، قرار می‌گیرد.

فعال شدن 60 شرکت‌ دانش بنیان در کردستان

دکتر حامد قادرزاده، سرپرست جدید دانشگاه کردستان در ادامه این مراسم اظهار کرد: با همت مجموعه پارک علم و فناوری استان طی سال گذشته، ۳۸ شرکت دانش بنیان استان به ۴۹ شرکت رسیده و پیش‌بینی می‌شود این تعداد به ۶۰ مرکز افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه پارک علم و فناوری استان بسیار فعال بوده و نیاز به حمایت بیشتری دارند، افزود: ۵ خانه خلاق برای شهرستان‌های استان تصویب شده و ارتقاء سطح پارک علم و فناوری و استخدام نیروهای جدید با افزایش فضای فیزیکی این مرکز در استان امکان‌پذیر می‌شود.

سرپرست جدید دانشگاه کردستان یادآور شد: دانشگاه محل ساختن و پرداختن است و امید که امروز به عنوان کسی که مدیریت این پردازش را برعهده دارم، بتوانم به دور از هرگونه غرور در مسیر درست قرار دهم و امانت دار خوبی برای مسئولیت جدید باشم.

انتهای پیام
captcha