ابزار فناورانه در جهاد تبیین به‌درستی به‌کار گرفته شود
کد خبر: 4114939
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی:

ابزار فناورانه در جهاد تبیین به‌درستی به‌کار گرفته شود

مجید کریمیان گفت: اکنون ابزار فناورانه را برای به‌کار‌ گرفتن هنر در حوزه انقلاب اسلامی و جهاد تبیین را داریم، اما به‌خوبی آن را به‌کار نگرفته‌ایم.

مجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبیمجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با تأکید بر بهره‌گیری از زبان هنر در جهاد تبیین اظهار کرد: ظرفیت هنرمندان در این عرصه بسیار بالاست، اما توجه مسئولان را می‌طلبد.

وی مخاطب‌شناسی و کیفی‌سازی برنامه‌ها را از ضروریات دانست و افزود: تولید آثار خوب و مطلوب نیازمند هزینه کردن با مدیریت و برنامه‌ریزی مطلوب است که در این راستا باید در حوزه مخاطب‌شناسی در عرصه فرهنگی و هنری نیز وارد شده و این امر تقویت شود.

کریمیان با بیان اینکه نسل جوان آسیب‌پذیری بالایی دارند و جهت‌گیری جهاد تبیین باید به سمت مخاطبان جوان باشد، تصریح کرد: باید رویدادها و برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی متناسب با این سنین برگزار و زمینه‌های جذب این قشر خاکستری فراهم شود. در واقع جهاد تبیین یک چرخه حرفه‌ای هنری و تبلیغی نیاز دارد که باید شکل گرفته و تقویت شود.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با بیان اينکه در شبکه توزیع آثار هنری نیازمند هم‌افزایی و همکاری با گروه‌های مبلغ هستیم تا شبکه یکپارچه توزیع شکل گیرد و به علاوه در زمان کوتاه به مخاطب دست یابیم، افزود: نبود اتاق عملیات مشترک فرهنگی _ تبلیغی یک معضل است و اکنون ابزار فناورانه را برای به‌کار‌ گرفتن هنر در حوزه انقلاب اسلامی و جهاد تبیین را در اختیار داریم، اما به‌خوبی آن را به‌کار نگرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: یکی از ابعاد مهم جهاد تبیین، بیان توانمندی‌ها و دستاوردهای کشور است که در این راستا آثار هنری را در قالب کانال‌هایی در فضای مجاری نشر و توزیع می‌کنیم، چراکه باید زیست مجازی و حقیقی پرانرژی و جذابی را برای جوانان تدارک ببینیم تا در مقابل آنچه دشمن برنامه‌ریزی کرده است، موفق باشیم.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با اشاره به اکران مردمی فیلم‌های منتخب جشنواره عمار از ۲۳ دی در استان ادامه داد: رونمایی از پوستر جشنواره سیزدهم عمار با شعار «زن؛ هویت ایرانی» صورت گرفت تا این معنا را بیان کنیم که بانوان ایرانی نقش مهمی در شکل‌‌دهی به هویت ایرانی _ اسلامی دارند؛ مردم می‌توانند برای مشاهده آثار منتخب به سایت عماریار مراجعه کرده و پس از ثبت‌نام فیلم‌ها را به‌صورت رایگان دریافت کنند.

کریمیان یادآور شد: مرحله استانی جشنواره ملی مشق مادر نیز در راستای توجه به زنان و جایگاه مادر و تبیین این جایگاه برگزار شد که در این جشنواره پنج بانوی خوشنویس آیات، اشعار و یا القاب حضرت زهرا(س) را به رشته تحریر درآوردند؛ آثار تولیدی برای داوری به دبیرخانه ارسال و به‌صورت استانی و ملی تقدیر می‌شوند.

وی بیان کرد: با کیفیت‌بخشی به گروه‌های تولید محتوا و حمایت‌ از آثار تولیدی با توجه مسئولان می‌توانیم ظرفیت‌های انقلاب اسلامی را تبیین و در مخاطب‌شناسی موفق عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha