دشمن به‌دنبال کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت است
کد خبر: 4115057
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
امام‌ جمعه موقت خرم‌آباد:

دشمن به‌دنبال کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت است

حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت همواره توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است، گفت: تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت زنده است کشور و نظام پابرجا و دشمنان مأیوس و ناامید هستند.

حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام‌جمعه موقت خرم‌آباد‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش ایکنا از لرستان‌، حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام‌ جمعه موقت خرم‌آباد‌، امروز، ۲۶ دی‌ماه در مراسم تشییع شهید احمد کشوری‌نیا در این شهرستان اظهار کرد: زندگی انسان مراحل و مراتبی دارد که برخی‌ در همان مرحله اول حیات می‌مانند و به‌دنبال رسیدن به مراحل و مراتب کمال و مراتب بالاتر حیات نیستند.

وی با بیان اینکه از دیدگاه قرآن کسی که ایمان داشته باشد به حیات طیبه می‌رسد، گفت: شهید از کسانی است که به حیات طیبه دست پیدا کرده و از فضل پروردگارشان ارتزاق می‌کند و این مقام بشارت به خانواده شهدا و شهید کشوری‌نیا است.

شمسی‌فر با بیان اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری شهادت وارد شدن در حریم خلوت الهی و میهمانی ضیافت الهی است، اضافه کرد: شهید در راه امنیت و حفظ دین، بالاترین سرمایه را که جان اوست نثار راه خدا می‌کند، لذا باید بدانیم این امنیت، آزادگی، حریت و اقتدار ایران اسلامی، به برکت خون شهداست.

امام‌ جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به اینکه از دیدگاه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران شهادت چراغ راه ملت‌ها و مقام شهادت اوج سلوک در مقام معناست، ادامه داد: از کلام امام راحل چنین می‌توان برداشت کرد که شهید به بالاترین مقام سلوک و عرفان دست پیدا می‌کند.

وی با یادآوری اینکه شهادت نصیب هر کسی نمی‌شود و ملتی که ایثار و شهادت داشته باشد سربلند و آزاد خواهد بود، اضافه کرد: در طول انقلاب همواره فرهنگ ایثار و شهادت وجود داشته است؛ به‌طوری‌ که شهدا در پیروزی انقلاب و بعد از آن در دفاع مقدس برای حفظ نظام جان خود را فدا کردند و امروز نیز شاهد تقدیم شهدای راه سلامت و امنیت در جامعه هستیم و این فرهنگ همیشه وجود خواهد داشت.

شمسی‌فر با بیان اینکه مجاهدان با جان و مال خود برای اعتلای دین خدا به میدان می‌آیند و مجاهده می‌کنند و خدا هم به آنان مقام ارزشمند و عظیم شهادت را عطا می‌کند، اظهار کرد: شهید جایگاهی دارد که امکان درک این جایگاه برای بسیاری از انسان‌ها امکان ندارد.

امام‌ جمعه موقت خرم‌آباد با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت همواره توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است، لذا دشمن به‌دنبال کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهار کرد: اگر فرهنگ ایثار و شهادت کمرنگ شود دشمنان هر آنچه داریم را از ما می‌گیرند و تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت زنده است کشور و نظام پابرجاست و دشمنان مأیوس و ناامید هستند.

وی با اشاره به جایگاه والای خانواده‌های شهدا بر لزوم توجه بیشتر به جامعه ایثارگران تأکید کرد و گفت: مادران شهدا با پرورش دلاورمردان و تربیت فرزندان مجاهد، دشمن را ناکام کرده‌اند و ما همواره مدیون آنان هستیم.

انتهای پیام
captcha