تفاوت جایگاه بانوان در نظام اسلامی و غربی در جامعه تبیین شود
کد خبر: 4115402
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹

تفاوت جایگاه بانوان در نظام اسلامی و غربی در جامعه تبیین شود

استاندار کردستان با بیان اینکه تفاوت‌های جایگاه بانوان در نظام اسلامی و نظام غربی، برای تمام افراد جامعه تبیین شود، گفت: کشورهای غربی و اروپایی که مدعی دفاع از حقوق زنان هستند نه در گذشته و نه امروز هیچ حق و حقوقی برای آنان قائل نبوده و نیستند و به زنان فقط به عنوان یک کالا و ابزار نگاه می‌کنند.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، 27 دی‌ماه در همایش گرامیداشت مقام زن در سنندج با اشاره ارتقای جایگاه و نقش زنان در نظام اسلامی گفت: نامگذاری روز میلاد حضرت فاطمه(س) به نام روز مادر و زن بهترین انتخاب بوده است چرا که این بزرگ بانوی جهان اسلام یکی از برترین‌های خلقت به شمار می‌رود.

وی حضرت فاطمه(س) را اسوه و الگویی به تمام معنا برای تمام جهان بشریت دانست و افزود: رمز و راز فراوانی در وجود آن بانوی والامقام نهفته است که باید تمام بانوان برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی درصدد کشف حقیقت وجودی حضرت فاطمه(س) برآیند.

استاندار کردستان بیان کرد: در عصری که دختردار بودن مایه ننگ برای جاهلان در دوران جاهلیت بود، پیامبر گرامی اسلام(س) دست حضرت فاطمه(س) را می‌بوسیدند.

وی با بیان اینکه تفاوت‌های جایگاه بانوان در نظام اسلامی و نظام غربی، برای تمام افراد جامعه تبیین شود، ادامه داد: کشورهای غربی و اروپایی که مدعی دفاع از حقوق زنان هستند نه در گذشته و نه امروز هیچ حق و حقوقی برای آنان قائل نبوده و نیستند و به زنان فقط به عنوان یک کالا و ابزار نگاه می‌کنند.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه گوهر باعظمت وجود زنان تا عمق خلقت بشریت پیش می‌رود، افزود: زنان شاغل در مجموعه‌های مختلف سختی‌های بیشتری را در زندگی متحمل می‌شوند که امیدواریم با برنامه‌ریزی زمینه رفاه بیشتر آنان را فراهم کنیم.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و تلاش دولت برای رفع این مشکلات گفت: سال گذشته تورم استان ۵۰.۹ درصد بود و استان پنجم بودیم که امسال با تلاش‌های انجام شده این تورم به ۴۴ درصد رسید و با کاهش هفت درصدی مواجه شد.

استاندار کردستان یادآور شد: ظرفیت‌های اقتصادی خوبی در استان داریم که اگر با همین روند پیش برویم و زمینه استفاده از ظرفیت‌ها فراهم شود تا چند سال آینده در اقتصاد کردستان اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

یادآور می‌شود؛ در ادامه در همایش گرامیداشت مقام زن در سنندج از تعدادی بانوان شاغل در استانداری کردستان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha