فرزندان جلوه‌ای از اخلاقیات و رفتارهای دینی والدین هستند
کد خبر: 4115435
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹

فرزندان جلوه‌ای از اخلاقیات و رفتارهای دینی والدین هستند

یکی از اساتید دانشگاه‌های کردستان با اشاره به تکنیک‌های فرزندپروری گفت: فرزندان ما جلوه‌ای از اخلاقیات، آداب و رسوم، اعمال، رفتارهای دینی، تربیتی و مدیریت ما هستند و همین امر نشان‌دهنده جایگاه و نقش والدین در زندگی فرزندان است.

یوسف خانی، از اساتید دانشگاه‌های استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، یوسف خانی، از اساتید دانشگاه‌های استان کردستان و مدیر مؤسسه فرهنگی - هنری نوآوران هنر و سخن سگال امسب، 27 دی‌ماه در نشست «مدیریت خانواده و تکنیک‌های فرزندپروری» که برای جهادگران جهاددانشگاهی برگزار شد، گفت: در این دوره‌های آموزشی هر فرد به دنبال حل مشکلات خود است و در این راستا از قدرت همدیگر کمک می‌گیریم و قطعا به نتایج خوبی می‌رسیم.

وی با اشاره به پدر و مادر برای شغل و آینده فرزندان اشاره کرد و افزود: تغییر دادن سبک زندگی و قبول آن، انتخاب مربی و مشاورمالی و کوچک، شناختن استعداد و توانایی خویش، آموزش و مهارت متناسب با شغل مورد علاقه، یاددهی تیم‌سازی و هم‌افزایی تونایی‌ها، اقدام و عمل و صبوری و مقاومت در برابر مشکلات و رسیدن به موفقیت شغلی لازمه تأمین آینده فرزندان است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه باید بدانیم که فرزندان ما در سه منطقه استراتژی خانواده، مدرسه و محیط اجتماعی به اضافه فضای مجازی رشد می‌کنند و بزرگ می‌شوند، بیان کرد: کارکردهای مدرسه خواند، نوشتن، محاسبات و فعالیت‌های پرورشی است.

وی ادامه داد: براساس یک نظریه عوامل تأثیرگذار بر شخصیت کودک 40 درصد ژنیتیک خانواده، 30 درصد محیط زندگی، 20 درصد تلاش خود فرد و 10 درصد رویداد اجتماعی است.

دکتر خانی با تأکید بر اینکه موفقیت و تربیت فرزندانمان به هیچ عنوان اتفاقی نیست، گفت: بیش از 90 درصد موفقیت‌ها و تربیت صحیح فرزندان انتخابی است یعنی موفقیت آن‌ها از الگوگیری و حمایت خانواده، انتخاب و پشتکار، تأثیر دوستان و اطرافیان و سیاست‌های دولت بستگی دارد.

وی افزود: فرزندان ما جلوه‌ای از اخلاقیات، آداب و رسوم، اعمال، رفتارهای دینی، تربیتی و مدیریت ما هستند و همین امر نشان‌دهنده جایگاه و نقش والدین در زندگی فرزندان است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه از نظر رفتاری ما مشکلی به نام مشکل جوانان نداریم و این حقیقتی تلخ است، گفت: هرچه مشکلات هست عامل ان خود ما بوده‌ایم و هستیم یعنی خود ما آن مشکلات را ناخواسته برای آن‌ها به وجود آورده‌ایم و ما پدر و مادرها برای فرزندان خود الگو معلم خوبی نبوده‌ایم.

وی با اعلام اینکه هرچیزی که انجام دادنش آسان باشد، انجام ندادنش هم آسان است از جمله تربیت فرزندان و آموزش، افزود: پدرها و مادرها نما و معیار زمان گذشته ما هستند، خودمان نمادی از زمان حال و فرزندانمان ملاک موفقیت و زمان آینده ما خواهند بود.

خانی در پایان به 39 تکنیک در فرزندپروری یا خطاهای والدین در تربیت فرزندان نسل جدید اشاره کرد و یادآور شد: فراهم کردن آرامش و آسایش، صرف صبحانه یا نهار قبل خروج از منزل، رعایت ساعت خواب، حذف شب‌نشینی‌ها و مسافرت‌های بی‌مورد، روزخوانی درس‌ها، اصرار نکردن برای زیاد خواند ندرس‌ها، درک موقعیت و ... از تکنیک‌های فرزندپروری بوده است.

انتهای پیام
captcha