مشاوران وزرا در امور ایثارگران با نماینده ولی ‎فقیه در لرستان دیدار کردند
کد خبر: 4115499
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸

مشاوران وزرا در امور ایثارگران با نماینده ولی ‎فقیه در لرستان دیدار کردند

مشاوران وزرا و دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران امروز، 28 دی‎ماه با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در لرستان و امام‌ جمعه خرم‌آباد دیدار کردند.

دیدار مشاوران وزرا در امور ایثارگران با نماینده ولی‎فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در لرستان، امروز، 28 دی‌ماه در دیدار مشاوران وزرا و دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران با بیان اینکه شهادت بالاترین مزد در برابر جهاد فی سبیل‌الله است، گفت: سربلندی، عزت و افتخار امروز ما مرهون ایثار، فداکاری‌های شهدا و جانبازان است و همه ما در قبال خون شهدا وظیفه داریم.

وی بر ضرورت تقویت و حفظ روحیه ایثار و شهادت تأکید کرد و با بیان اینکه ما وقتی به اهداف انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی نائل می‌شویم که اقتدار ملی خود را حفظ کنیم، اضافه کرد: این اقتدار با پیشرفت، ارتقای فرهنگی، پیشرفت اقتصادی و با حفظ سرمایه اجتماعی و حمایت مردم محقق می‌شود که در صف اول خانواده شهدا و ایثارگران هستند.

شاهرخی با تأکید بر حفظ سرمایه‌های اجتماعی گفت: شهیدان و جانبازان در صف اولی بودند که اقتدار ملی ما را حفظ کردند، پشت سر آنان خانواده شهدا هستند که تأثیر مهمی در اقتدار ملی ما دارند و باید این سرمایه ملی را حفظ کنیم.

شاهرخی با بیان اینکه شهدا محبوب خداوند هستند و هر کسی که به محبوب خدا خدمت کند، او هم محبوب خدا می‌شود، اظهار کرد: خدماتی که به خانواده شهدا ارائه می‌شود، عبادت است، باید هر چه می‌توانیم در این جهت کوشا باشیم و این خدمتگزاری پایانی ندارد.

وی ادامه داد: فلسفه وجودی بنیاد شهید و دستگاه‌هایی که در وزارتخانه‌ها خدمات را دنبال می‌کنند در راستای خدمت به خانواده شهدا مورد رضایت خدای متعال است، باید با اندیشه‌ورزی خدمات مادی و معنوی را گسترش داد. معرفت‌افزایی، ارتقای فرهنگی و دینی و آشنایی بیشتر با معارف اسلامی و بصیرت‌افزایی از برنامه‌هایی است که مشاوران وزا در دستور کار دارند و باید به روز شود.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه امروز دشمن واکنش خانواده شهدا در وقایع اخیر را رصد می‌کند، و وقتی صبر و ایثار و فداکاری خانواده شهدا را می‌بیند احساس یأس و ناامیدی می‌کند، گفت: خدمات نظام جمهوری اسلامی همیشه در حال حرکت است؛ باید نقاط قوت را شناسایی و برای آن برنامه داشته باشیم که این نقاط قوت را حفظ و تقویت و کاستی‌ها را جبران کنیم، از آسیب‌ها پیشگیری و اگر هر جایی که آسیب‌ها را دیدیم آنها را جبران کنیم.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه هفت هزار نفر از فرزندان شاهد در استان بیکار هستند که دو هزار و 500 نفر از آمار فرزندان شهدا هستند، گفت: با ایجاد صنایع تبدیلی در محصولات باغی، دامی و معادن سنگ می‌توان فرزندان شاهد را در آن مناطق به کار مشغول کرد که انتظار می‌رود از ظرفیت فرزندان شاهد، جوانان با استعداد، توانمند، متعهد و متخصص که دلبستگی به راه شهدا را دارند در مدیریت‌ها استفاده شود.

انتهای پیام
captcha