لزوم نقش‌آفرینی پلیس فتا در مقابله با نشر اکاذیب در فضای مجازی
کد خبر: 4115657
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان تاکید کرد:

لزوم نقش‌آفرینی پلیس فتا در مقابله با نشر اکاذیب در فضای مجازی

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: متأسفانه گاهی در فضای مجازی افرادی به نشر اکاذیب می‌پردازند که پلیس فتا باید در حوزه بازنشر چنین محتواهایی نظارت داشته و نقش خود را ایفا کند.

دیدار آیت الله محامی با رئیس پلیس فتای سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه زاهدان، 28 دی‌ماه در دیدار با رئیس پلیس فتای ناجا در سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از تلاش‌های این مجموعه، خواستار گسترش آموزش‌ها متناسب با جمعیت استان شد.

وی بیان کرد: آموزش حضوری برای همه مردم امکان‌پذیر نیست و باید در حوزه فضای مجازی تلاش بیشتری صورت گیرد تا تعداد افراد بیشتری از محتوای تولید شده بهره‌مند شوند، بر اساس گزارش‌های ارائه شده، پلیس فتا در حوزه آموزش، شروع خوبی داشته اما کار نباید به اینجا متوقف شود بلکه باید به دنبال توسعه آموزش باشید.

آیت‌الله محامی بیان کرد: باید برای اقشار و سنین مختلف جامعه تولید محتوا شده و در اختیار آن‌ها قرار گیرد که در این جهت باید از ابزار مختلف بهره‌مند شده و شیوه‌های مختلف کار را دنبال کنید.

وی افزود: متأسفانه گاهی در فضای مجازی افرادی به نشر اکاذیب می‌پردازند که پلیس فتا باید در حوزه بازنشر چنین محتواهایی نظارت داشته و نقش خود را ایفا کند که این‌کار، گاهی با برخورد سخت و دستگیری افراد، قابل انجام و یا به صورت برخورد نرم و ارائه پاسخ درست به شبهات و اکاذیب امکان‌پذیر است.

وی اضافه کرد: تولید محتوا در برخی عرصه‌های تخصصی به تنهایی ممکن نیست برای مثال، در حوزه نشر اکاذیب دینی نیاز به همکاری و دریافت محتوای لازم از حوزه علمیه دارد که این‌کار در عرصه‌های مختلف نیازمند تعامل و همکاری با نهادهای مرتبط است.

امام‌جمعه زاهدان در خصوص گزارش ارائه شده از سوی پلیس فتای سیستان و بلوچستان مبنی بر کشف ۹۷ درصدی جرایم، گفت: کشف درصد بالایی از جرائم ارزشمند، آمادگی بالای پلیس فتا را نشان می‌دهد و در ادامه روند هم، باید آماده بوده و نسبت به جرائم جدید اشراف و اطلاعات کافی را داشته باشید.

در ابتدای این دیدار سرهنگ حسن کیخا، رئیس پلیس فتای ناجا در سیستان و بلوچستان به ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه پرداخت و عنوان کرد: بیش از ۹۰ کارگاه آموزشی در مدارس و ادارات استان برگزار و جمعیت چهار هزار نفری تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون، هزار و ۲۲ پرونده تخلف در پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در سیستان و بلوچستان تشکیل شده که بیش از ۹۷ درصد از این پرونده‌ها کشف و موجب رضایت‌مندی اقشار مختلف مردم بوده است‌، گفت: در حوزه تولید محتوا نیز تاکنون ۵۴ اثر آماده و با انتشار در فضای مجازی بیش از چهار میلیون بازدیدکننده داشته است.
انتهای پیام
captcha