آموزش مهارت‌محور و پذیرش نیازمحور چالش‌های امروز وزارت علوم است
کد خبر: 4115923
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
زلفی‌گل:

آموزش مهارت‌محور و پذیرش نیازمحور چالش‌های امروز وزارت علوم است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مهمترین چالش‌های وزارت علوم را اول پذیرش دانشجو براساس نیاز آینده کشور و دوم مهارت‌محور کردن آموزش دانست و گفت: در این دوره نهایت تلاش را می‌کنیم که آموزش‌های مهارتی را توسعه دهیم و از ظرفیت سفرهای استانی ریاست جمهوری برای توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای و ایجاد ظرفیت جدید استفاده می‌کنیم.

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوریبه گزارش ایکنا از قم، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز گذشته، 29 دی‌ماه در جریان بازدید از فرآیند برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه قم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه مشکلی از نظر صندلی خالی برای داوطلبان نداریم، در بیش از ۹۰ درصد از رشته‌های دانشگاهی براساس سوابق تحصیلی داوطلبان می‌توانند رشته‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

وی با تأکید بر اینکه رقابت علمی برای تعداد محدودی از رشته‌های پرمتقاضی است، افزود: این قول را به داوطلبان و خانواده‌ها می‌دهیم که نهایت تلاش برای برگزاری یک رقابت علمی عادلانه شده است و داوطلبان می‌توانند در کمال امنیت و آرامش به رقابت علمی بپردازند.

زلفی‌گل مهمترین چالش‌های وزارت علوم را اول پذیرش دانشجو براساس نیاز آینده کشور و دوم مهارت‌محور کردن آموزش دانست و گفت: در این دوره نهایت تلاش را می‌کنیم که آموزش‌های مهارتی را توسعه دهیم و از ظرفیت سفرهای استانی ریاست جمهوری برای توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای و ایجاد ظرفیت جدید استفاده می‌کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دانشگاه‌های بزرگ ملی و بین‌المللی هم با بازنگری سرفصل‌های دروس بحث مهارت‌محور کردن آموزش را در دستور کار داریم؛ دو نوبت شدن برگزاری کنکور بار استرس را از داوطلبان و خانواده‌ها کم کرده است.

انتهای پیام
captcha