کردستان از رسیدن به جایگاه متناسب با ظرفیت خود باز مانده است
کد خبر: 4116020
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

کردستان از رسیدن به جایگاه متناسب با ظرفیت خود باز مانده است

استاندار کردستان گفت: مردم کردستان بیشتر از سایر مناطق کشور، طعم تلخ محرومیت ناشی از ناامنی را چشیده‌اند و دشمنی و ایجاد ناامنی و ضریب دادن به ناامنی در رسانه‌ها، باعث شده تا درکردستان از رسیدن به جایگاه متناسب با شأن و ظرفیت خود باز بماند.

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان دیروز، 30 دی‌ماه در همایش بزرگ استانی علما و روحانیون اهل سنت با موضوع «حاکمیت اسلامی، روحانیت و انتظارات»، ضمن گرامیداشت و تبیین جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: نقش روحانیت در شکل‌گیری و ادامه حیات انقلاب اسلامی بسیار برجسته و بی‌بدیل بوده و هست و در استان کردستان این موضوع، برجستگی خاصی دارد.

وی افزود: علما و روحانیون استان کردستان همواره در موضوعاتی شامل بیداری اسلامی، وحدت اسلامی، انسجام و برادری، مقابله با معاندان و دشمنان نقش‌آفرین بوده‌اند و در این مسیر با تقدیم بیش از 50 شهید، همچون شهید ملاحیدر فهیم، شهید شیخ الاسلام و شهید برهان عالی، سند افتخار روحانیت اهل سنت رقم خورد.

استاندار کردستان با تشکر از اقدامات جامعه روحانیت کردستان در حوادث اخیر بیان کرد: در فتنه و جنگ ترکیبی اخیر یکی از نقاط هدف و تمرکز حمله و تخریب دشمن، جامعه وزین روحانیت بود اما جامعه روحانیت کردستان، شجاعانه و آنگونه که پیامبر اکرم(ص) نقش روحانیت را تبیین فرموده‌اند، عمل کردند و بدون بیم و هراس از تخریب‌ها، تهدید‌ها و توهین‌ها به روشنگری پرداختند.

وی افزود: ما به عنوان فرزندان ملت و نمایندگان دولت انقلابی، از هر مانعی که در مسیر توسعه و پیشرفت استان کردستان باشد، عبور خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد مسیر ترسیم شده دولت برای کردستان، دچار کندی شود.

زارعی کوشا، دو سفر رئیس جمهور به کردستان را نشانه توجه ویژه دولت به این استان دانست و افزود: کردستان بیشترین مصوبات عمرانی و اقتصادی را در سفرهای استانی رئیس جمهوری داشت و سهم این استان هم‌تراز با استان‌های بزرگ و توسعه یافته کشور بود و 2.5 برابر استان‌های همجوار مصوبه و جذب اعتبار داشتیم.

وی به تصویب بیش از 17 هزار میلیار تومان پروژه عمرانی اشاره و بیان کرد: در این دو سفر بیش از 25 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای توسعه اقتصادی استان جذب شد و اخیرا ظرفیتی فراهم شد تا 3 هزار میلیارد تومان به مصوبات سفر اضافه و این مهم زمینه‌سازی برای جهش در شاخص‌‌های عمرانی و اقتصادی استان کردستان خواهد بود.

استاندار کردستان تحقق پروژه آبرسانی به سنندج در مدت هشت ماه و با اعتبار 850 میلیارد تومان را نمونه کار جهادی این دولت ذکر کرد و افزود: منطقه آزاد تجاری مریوان و بانه اولین منطقه‌ در میان هفت منطقه جدید است که اساسنامه آن در دولت تصویب شد و مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت و این مژده‌ای برای آینده روشن اقتصاد استان است.

وی افزود: تاکنون 50 سرمایه‌گذار مطرح خارجی، متقاضی سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان هستند که اشتغال، توسعه اقتصادی، بهبود معیشت و ثروت را برای استان به همراه دارد.

زارعی‌کوشا از سفر مقام معظم رهبری به کردستان به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ استان نام برد و افزود: این سفر برکات عمرانی، اقتصادی و توسعه‌ای زیادی را برای استان به همراه داشت و برداشتن نگاه امنیتی از کردستان و جایگزینی نگاه فرهنگی توسط معظم له، بزرگترین دست‌آورد و برکت این سفر تاریخی بود.

وی با بیان اینکه مردم کردستان، دلسوزان خود را به خوبی می‌شناسند، افزود: مردمان فهیم و آگاه این خطه، قدر نعمت امنیت را به خوبی می‌دانند و با شناخت درستی که از دشمن دارند، شاهد آن بودیم که در اغتشاشات اخیر، استان ما متحمل کمترین آسیب‌ و خسارت شد و از دیگر سو، کمترین همراهی با معاندان در این خطه اتفاق افتاد.

استاندار کردستان، شهید سردار سلیمانی را پرچمدار دفاع و حمایت از مردم کُرد در تنگنای محاصره و سقوط اربیل ذکر کرد و افزود: مدافع مردم کُرد ما این شهید والامقام و یارانش بودند و نه سرسپردگان به اسرائیل و آمریکا، مردم کردستان هوشیارانه، میان دوست و دشمن تفکیک قائل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مردم کردستان همواره در طول تاریخ مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اند، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی کردستان؛ استانی فرهنگی و سرزمین مجاهدت‌های خاموش و فداکاری‌های بزرگ خوانده می‌شود.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه دشمن با استفاده و به کارگیری انواع ابزارها، به ویژه در عرصه رسانه، سعی در تزریق امید به معدود فریب‌خوردگان خود در داخل کشور دارد، یادآور شد: مردم کردستان بیشتر از سایر مناطق کشور، طعم تلخ محرومیت ناشی از ناامنی را چشیده‌اند و دشمنی و ایجاد ناامنی و ضریب دادن به ناامنی در رسانه‌ها، باعث شده تا در کردستان از رسیدن به جایگاه متناسب با شأن و ظرفیت خود باز بماند.

یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم حضار با صدور و قرائت بیانیه‌ای اقدامات نشریه شارلی ابدو در توهین به اسلام و مرجعیت دینی را محکوم کردند.

انتهای پیام
captcha