نمایش «شیخ» به بخش ویژه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت
کد خبر: 4116215
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲

نمایش «شیخ» به بخش ویژه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت

نمایش «شیخ» به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا سواعدی از آبادان به بخش ویژه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت.

نمایش «شیخ»به گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خوزستان، نمایش «شیخ» به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا سواعدی از آبادان به بخش ویژه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت.

سواعدی، نویسنده و کارگردان «شیخ» با اعلام این خبر گفت: نمایش «شیخ» روز یکشنبه نهم بهمن ماه جاری در تالار سنگلج تهران در دو سانس ۱۷ و ۲۰ به روی صحنه می‌رود.

وی درباره جدیرترین اثر نمایشی خود اظهار کرد: این داستان در دوران تسلط شیخ خزعل از ایادی انگلیس و قدرت گرفتن رضا قلدر در مقام وزیر جنگ احمد شاه قاجار اتفاق می‌افتد.

نویسنده و کارگردان این اثر نمایشی افزود: به تصویر کشیدن دوران مهم و حیاتی معاصر خوزستان می‌تواند راهگشای اعتلای هنر نمایش و ایجاد ارتباط با مخاطب باشد.

وی با بیان اینکه باید در این دوران حساس به تاریخ و مردم این خطه زرخیز توجه و اهتمام بیشتری داشت، تصریح کرد: تاریخ و اتفاقات مهم خوزستان می‌تواند ایده ها و طرح‌های خوبی را برای هنر تئاتر و نویسندگان بومی و جوان این استان باشد.

سواعدی با اعلام اسامی بازیگران نمایش شیخ اضافه کرد: مهدی گازری، رزا ایرانمنش، داود رجبی زاده، الهه مجدمی، مهدی شاغولی، مهدی کرنافی زاده، علی عباس فرد و امید وفادار به ایفای نقش در این نمایش می‌پردازند.

این کارگردان به دیگر عوامل پشت صحنه این اثر نمایشی اشاره کرد و ادامه داد: عوامل نور: احمد مزرعاوی، منشی صحنه: مرضیه محمدی، ساخت دکور: محمود هاشمیان، افکت و صدا: حمید سواعدی، موسیقی: علی ثانی، راوی : لیلا دژآگاه، طراح پوستر و آفیش: زینب صاحبدل، روابط عمومی: احمد بن رشیدی هستند.

لازم به ذکر است نمایش «شیخ» پنجمین تولید واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری آبادان است که در سال‌های اخیر به جشنواره فجر راه پیدا کرده است . گفتنی است، چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری کوروش زارعی با میزبانی از ۱۱۳ اثر در بخش‌های رادیوتئاتر، مسابقه بزرگ صحنه‌ای، مسابقه تئاتر خیابانی، مسابقه تئاتر بین‌الملل، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، بخش پژوهش و مسابقه بخش مرور در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha