جشنواره فیلم موبایلی «لیموشیرین» با محوریت نماز برگزار می‌شود
کد خبر: 4116238
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
در خراسان‌جنوبی

جشنواره فیلم موبایلی «لیموشیرین» با محوریت نماز برگزار می‌شود

سرپرست گروه قرآن و عترت(ع) فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از برگزاری جشنواره فیلم موبایلی «لیموشیرین» با محوریت نماز در استان خبر داد و گفت: با برگزاری این جشنواره به‌دنبال بهره‌گیری دانش‌آموزان از شیرینی نماز اول وقت هستیم.

علی‌اکبر درانی‌پور، سرپرست گروه قرآن و عترت(ع) فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبیعلی‌اکبر درانی‌پور، سرپرست گروه قرآن و عترت(ع) فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج، جشنواره فیلم موبایلی لیموشیرین را با محوریت نماز برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله بهجت فرمودند که نماز اول وقت مانند لیموشیرین است؛ هرچه از اول وقت دورتر شود تلخ‌تر می‌شود، افزود: ما نیز با برگزاری این جشنواره به‌دنبال بهره‌گیری افراد از شیرینی نماز اول وقت هستیم.

سرپرست گروه قرآن و عترت(ع) فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اينکه شرکت در این جشنواره تنها برای دانش‌آموزان آزاد بوده و شرکت‌کنندگان نباید از تجهیزات حرفه‌ای استفاده کنند، تصریح کرد: افراد می‌توانند فیلم‌های خود را با موضوع نماز به این جشنواره ارسال کنند.

درانی‌پور با بیان اینکه فیلم‌های ارسالی باید مستقیما با مسئله و اهمیت نماز مرتبط باشند، اظهار کرد: اهمیت نماز اول وقت، ابعاد معنوی نماز در زندگی و خانواده، نماز جماعت در خانه و به همراه خانواده، اهمیت نماز اول وقت در هنگام کسب و کار، نماز در شرایط سخت، حضور دانش‌آموزان با خانواده در مساجد، نماز در مسافرت، تفریحات و طبیعت‌گردی، اهمیت نماز در مدرسه و حضور در نماز جمعه از جمله موضوعات پیشنهادی است.

وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه جاری است، تصریح کرد: آثار ارسالی باید از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۹۸۱۲۷۶۱۰ ارسال شود‌.

درانی‌پور با بیان اينکه فیلم‌ها در دو قالب مستند و داستانی پذیرفته می‌شود و مدت‌زمان فیلم‌ها باید نهایتا یک دقیقه با احتساب تیتراژ باشد، افزود: فیلم‌ها باید دارای نام و عنوان بوده و با مشخصات شامل نام کارگردان، نام خانوادگی، نام مدرسه، آدرس، پایه تحصیلی، نام فیلم و تلفن به شماره ۵۰۰۰۴۰۰۰۲۵۱۷۹۱ ارسال شود.

وی بیان کرد: ۴۴ کارت هدیه پنج میلیون ریالی به‌مناسبت چهل‌و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به برندگان این جشنواره اهدا خواهد شد تا خاطره‌ای شیرین از اولین فیلم نمازی خود داشته باشند.

انتهای پیام
captcha