آغاز اجرای طرح «کانون مدرسه» در مراکز کانون کردستان
کد خبر: 4116392
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

آغاز اجرای طرح «کانون مدرسه» در مراکز کانون کردستان

اجرای طرح «کانون مدرسه» همزمان با سراسر کشور در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان با حضور دانش‌آموزان آغاز شد.

طرح کانون مدرسه

حمیدرضا گوهری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: اجرای طرح «کانون مدرسه» همزمان با سراسر کشور در مراکز سطح استان کردستان با حضور گرم دانش‌آموزان ابتدایی در روزهای سرد زمستانی آغاز شده است.

وی افزود: اجرای طرح کانون مدرسه در 10 مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با توجه به تعداد نیروهای شاغل در مراکز و میزان همکاری ادارات آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌ها از برنامه‌های کانون اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان بیان کرد: طرح کانون مدرسه با هدف بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی برای توسعه فعالیت‌های تربیتی و پرورش خلاقیت و تجربه‌های جدید در یادگیری و آشنایی کودکان و نوجوانان و والدین و اولیای تربیتی با مراکز فرهنگی ـ هنری کانون و فراهم آوردن زمینه‌های جذب اعضای جدید در مراکز کانون و ترغیب به مطالعه و کتابخوانی است.

وی ادامه داد: طرح «کانون مدرسه» عنوان طرح مشارکتی است که ذیل تفاهم‌نامه وزارت آموزش‌و‌پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تدوین و در یک فرایند سه‌ساله اجرا خواهد شد. در این طرح دانش‌آموزان در قالب یک بازدید یک روزه در مراکز کانون حضور یافته و یک روز از فعالیت درسی خود را در فضای کانون سپری خواهند کرد.

گوهری افزود: کانون در کنار آموزش رسمی مدارس می‌تواند با ارائه فعالیت‌های خلاق در قالب فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری و ادبی به علاقه‌مندی‌ها و استعدادهای فردی دانش‌آموزان توجه کند و آنان را با نگاه اندیشه‌محور و خلاق و هدفمند پرورش دهد و ضمن ایجاد فرصت کتابخوانی و دستیابی به تجربه‌های ناب و خلاق فرهنگی با کمک مربیان در ارتقای یادگیری و تربیت نسلی که آینده‌ساز این مرز و بوم خواهد بود، نقش‌آفرین باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در پایان یادآور شد: این طرح که برای دانش‌آموزان دختر و پسر پایه دوم تا ششم ابتدایی اجرا می‌شود از دی‌ماه آغاز و تا نیمه اردیبشهت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha