برپایی ۱۵ غرفه صنایع‌دستی کردستان در نمایشگاه بین‌المللی تهران
کد خبر: 4117038
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸

برپایی ۱۵ غرفه صنایع‌دستی کردستان در نمایشگاه بین‌المللی تهران

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از برپایی ۱۵ غرفه صنایع‌دستی استان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع ‌وابسته تهران خبر داد.

نمایشگاه صنایع دستی

به ‌گزارش ایکنا از کردستان، منصور مهرزاد، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز، چهارم بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان گفت: هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، صنعتگران کردستانی با حضور در این رویداد فرهنگی، تولیدات ارزشمند خود را در ۱۵ غرفه به نمایش می‌گذارند.

وی افزود: در سالن هشت این نمایشگاه و به‌منظور معرفی تولیدات و آثار هنرمندان و صنعتگران استان، ۱۲ غرفه شامل رشته‌های نازک‌کاری، ارغوان‌بافی، میناکاری، قلم‌زنی، سفال‌گری، البسه محلی و... در فضایی به مساحت ۱۲۳ مترمربع برپا می‌شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: با جانمایی چهار فضای اختصاصی در غرفه اصلی استان کردستان در سالن ۳۸ این نمایشگاه، تولیدات شهر جهانی کلاش و روستاهای ملی گلیم‌بافی، شال‌بافی و شهر خلاق موسیقی به‌صورت ویژه معرفی می‌شود.

وی افزود: معرفی صنایع دستی شاخص استان در سطح ملی و بین‌المللی یکی از اهداف مهم این اداره‌کل در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته و سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران است.

مهرزاد با اشاره به اینکه امیدواریم با هم‌کاری و هم‌افزایی همه بخش‌ها بتوانیم در این رویداد فرهنگی اتفاقات خوبی را برای توسعه گردشگری استان رقم بزنیم، یادآور شد: شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۱ بهمن‌ماه سال‌جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha