پیکر یک شهید گمنام در البرز آرام گرفت
کد خبر: 4117181
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

پیکر یک شهید گمنام در البرز آرام گرفت

پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت امام علی‌النقی(ع) با حضور قشرهای مختلف مردم در کرج تشییع و به خاک سپرده شد.

تشییع پیکر شهید گمنام

به گزارش ایکنا از البرز، استان البرز در ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) میزبان پیکرهای مطهر شش شهید گمنام تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس بود که تاکنون پنج پیکر شهید پس از تشییع به خاک سپرده شد.

پیکرهای پاک این پنج شهید والامقام در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج، پارک مهر کیانمهر کرج، مرکز آموزشی شهید چمران فراجا، معراج شهدای بیلقان و شهرستان فردیس آرام گرفتند.

پیکر مطهر ششمین شهید گمنام دفاع مقدس نیز صبح امروز، پنجم بهمن‌ماه با حضور مردم شهیدپرور و ولایتمدار البرز از مقابل ستاد فراجا استان البرز به سمت سازمان ملی استاندارد ایران در کرج تشییع و در محوطه سازمان ملی استاندارد ایران به خاک سپرده شد.

مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در جریان این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: شهید گمنام بزرگمردی است که شجاعانه در جبهه حق علیه باطل جنگیده و جان عزیزش را در راه حفظ وطن، شرف و آبروی کشور عزیز و مردم غیور نثار کرده است.

وی افزود: امروز اگر در امنیت کامل زندگی می‌کنیم مدیون کسانی هستیم که قید راحتی، فرزند و خانواده عزیزشان را زدند، لباس رزم و جهاد پوشیدند و مردانه جنگیدند، برخی بازگشتند، عده‌ای بخشی از وجودشان را در میدان جنگ گذاشتند و بسیاری به مقام شهادت نائل آمدند.

این مسئول بر ضرورت تکریم شهید، ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و فداکاری، تکثیر نیکی‌ها، فضایل و مکارم اخلاقی تأکید کرد و گفت: ما مدیون شهدا هستیم و باید قدردان فداکاری‌ها و رشادت‌های آنان باشیم و وظایف خود را در قبال زنده نگه‌داشتن یاد، نام و راه شهدا انجام دهیم، همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند: «زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.»

وی بیان کرد: پیام شهید گمنام به مردم عزیز و جامعه مسلمان، تبعیت از ولایت مطلقه فقیه و رهبری مظلوم، ایثار و از خودگذشتگی، شناخت دشمن و استقامت و مجاهدت در برابر زیاده‌خواهی دشمنان و حفظ میهن پاک و انقلاب اسلامی است.

اسلام‌پناه افزود: همه ما مدیون خون پاک شهدا هستیم ولی وامداری مسئولان به مردان دفاع مقدس بسیار مضاعف و بیشتر است، چراکه عزت و اقتدار کشور عزیز ما به برکت خون شهداست.

رئیس سازمان ملی استاندار ایران گفت: پیام شهید به مسئولان تعهد، خدمت صادقانه، خالصانه و بی‌منت به مردم و تلاش در راستای تداوم، تثبیت و ارتقای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. امید است که همگی در عمل رهرو راه شهدا باشیم.

این شهید گمنام ۱۹ ساله سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۶ در منطقه عملیاتی سومار به شهادت رسیده است.

انتهای پیام
captcha