برپایی اعتکاف‌های تخصصی جدی گرفته شود
کد خبر: 4117222
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲
در جلسه ستاد اعتکاف اصفهان بیان شد

برپایی اعتکاف‌های تخصصی جدی گرفته شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: در آیین معنوی اعتکاف، علاوه بر توجه به معنویت باید به ابعاد دیگر مانند علم، مهارت و بصیرت نیز توجه شود. لذا، برپایی اعتکاف‌های تخصصی همچون اعتکاف‌های علمی را نیز باید جدی بگیریم.

جلسه ستاد اعتکاف شهرستان اصفهان

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی فوقی، مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان امروز، پنجم بهمن‌ماه در جلسه ستاد اعتکاف شهرستان اصفهان ضمن گرامیداشت مناسبت‌های ماه رجب، به تبیین نقش انقلاب اسلامی در رشد فضاهای تربیتی پرداخت و اظهار کرد: قبل از انقلاب، این فرصت‌های تربیتی برای نسل جوان فراهم نبود و یکی از برکات انقلاب اسلامی، توجه بیش از پیش به برگزاری اعتکاف مخصوصا در میان قشر جوان است، چنانکه این مراسم هر سال با رشد قابل توجهی در بین جوانان و دانشجویان همراه می‌شود.

وی افزود: مجموعه‌های فرهنگی و فعالان عرصه‌ تربیتی باید بیش از گذشته به نقش خود بیندیشند و برای حضور خلاقانه و ابتکاری در عرصه‌های فرهنگی جدید و فضاهایی مانند پارک‌ها، سینماها، مکان‌های مفرح، بازی‌های رایانه‌ای و امثال آن برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان تشکیل اتاق فکر فرماندهی در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را ضروری دانست و تأکید کرد: از آنجایی که دشمن همواره تاکتیک‌های خودش را تغییر می‌دهد، ما هم باید برای جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به مسجد، اولویت‌ها و برنامه‌های خود را مورد بازنگری و متناسب با ذائقه مخاطب قرار دهیم.

وی به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «اعتکاف یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است» اشاره کرد و گفت: متأسفانه چنانکه باید نتوانسته‌ایم اقبال حیرت‌انگیز جوانان به اعتکاف و آثار و برکاتی را که برای نسل جوان داشته است، بر همگان روشن کنیم.

فوقی گفت: برنامه‌ریزان و برگزارکنندگان اعتکاف باید اخلاص در نیت و عمل، ورود عالمانه و هم‌افزا، اقدام به‌روز و متناظر با نوع و سن مخاطب، توجه به جهاد تبیین، ابتکار برای جذب نسل جوان و نوجوان، محتوای غنی، کسب مهارت‌های فنی در برپایی اعتکاف مطلوب، شناسایی ظرفیت‌های محله و محیط اطراف مسجد، استفاده از ظرفیت خیران محله و توجه دادن معتکفین به حضرت مهدی(عج) و مسئله ظهور را مدنظر قرار دهند.

وی ادامه داد: برای جذب نسل جوان و نوجوان لازم است که نقشه‌ راه داشته باشیم و روش‌های متناظر با مخاطب را بومی‌سازی کنیم. اعتکاف باید روزنه‌ای برای جذب قشر خاکستری و تقویت اعتقادات و باورهای دیگر اقشار جامعه باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان بیان کرد: در آیین معنوی اعتکاف، علاوه بر توجه به معنویت باید به ابعاد دیگر مانند علم، مهارت و بصیرت نیز توجه شود. لذا، برپایی اعتکاف‌های تخصصی همچون اعتکاف‌های علمی را نیز باید جدی بگیریم.

وی تصریح کرد: اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان خود را موظف می‌داند که در برگزاری هر چه بهتر، باشکوه‌تر و باکیفیت‌تر اعتکاف، همراه و همیار برگزارکنندگان این مراسم معنوی باشد.

فوقی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه تأکید رهبر معظم انقلاب بر مردمی‌سازی فعالیت‌های اجتماعی است، گفت: نقش مردم و خیران در برگزاری مناسبت‌های دینی را جدی بگیریم. همان‌طور که ملاحظه کردیم، جشن‌های میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در اصفهان به لطف خداوند متعال و همراهی هیئت‌های مذهبی و موکب‌های مردمی، بسیار متفاوت با سال‌های قبل بود که جای تقدیر و تشکر فراوان از همدلی عوامل و برگزارکنندگان آن دارد.

یادآور می‌شود، جلسه ستاد اعتکاف شهرستان اصفهان با حضور نمایندگان استانداری، دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، فرمانداری، فرماندهی انتظامی، شهرداری، اداره برق و آتش‌نشانی در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha